7
2.10.2019, 10:19Lektura na 2 minuty

PlayStation dostanie głosową aplikację do asystowania w grach?

Nie da się ukryć, że coś takiego znacznie ułatwiłoby nam życie.


Witold Tłuchowski

Głosowe sterowanie urządzeniami z życia codziennego z roku na roku staje się coraz popularniejsze, czego dobrym dowodem jest to, że niedawno Microsoft wpuścił na swoje zielone xboksowe łąki Asystenta Google (ku niepocieszeniu Cortany). W świecie gier nie jest to oczywiście nic nowego, w końcu werbalne komendy rejestrował chociażby Kinect, a i PlayStation 4 jesteśmy w stanie wydawać polecenia po podłączeniu mikrofonu. Zdaje się jednak, iż Sony zamierza pójść z wykorzystaniem tej technologii o krok dalej.

Kilka dni temu opublikowano nowy patent firmy nazwany „Systemem pomocy głosowej przy użyciu sztucznej inteligencji”. Jak możemy przeczytać, dokładniej chodzi o aplikację do gier odpowiadającą na pytania użytkowników. Ma być ona nam potrzebna, ponieważ:


Dzięki wyższej mocy obliczeniowej gry wideo stają się coraz bardziej złożone i obszerne. Jednak wraz ze wzrostem złożoności użytkownicy mogą mieć trudności z nawigacją i / lub ukończeniem gry. […] mogą zawierać miliony, a nawet tryliony dostępnych opcji możliwych do wykorzystania przez użytkowników.


Aplikacja na telefonach miałaby też pomagać w przypadku momentów zacięcia, gdy po prostu nie wiemy, co począć dalej. Asystent udzielałby odpowiedzi na podstawie danych zebranych na podstawie działań innych graczy i uczenia maszynowego (dokładniej deep learningu) samego programu. W ten sposób w teorii dostaniemy najlepszą możliwą radę, jak poradzić sobie z danym problemem. Istotę działania pomagają zrozumieć grafiki dołączone do patentu.


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)

Dodatkowo asystent PlayStation mógłby pomagać nam też w bardziej prozaicznych kwestiach (tj. bez użycia uczenia maszynowego):


(Kliknij, aby powiększyć)

Rzecz jasna jak zawsze w przypadku patentów trzeba zaznaczyć, że fakt złożenia takowego nie musi wcale oznaczać, iż ostatecznie otrzymamy gotowy produkt do ręki. Do tego Sony opisało w nim trzy różne metody działania takowego systemu, więc w chwili składania wniosku (marzec 2019) projekt był na wciąż wczesnym etapie. Pomysł wydaje się jednak bardzo ciekawy i z pewnością ograniczyłby używanie podczas gry tradycyjnego już Google.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze