PlayStation dostanie głosową aplikację do asystowania w grach?
Nie da się ukryć, że coś takiego znacznie ułatwiłoby nam życie.
Głosowe sterowanie urządzeniami z życia codziennego z roku na roku staje się coraz popularniejsze, czego dobrym dowodem jest to, że niedawno Microsoft wpuścił na swoje zielone xboksowe łąki Asystenta Google (ku niepocieszeniu Cortany). W świecie gier nie jest to oczywiście nic nowego, w końcu werbalne komendy rejestrował chociażby Kinect, a i PlayStation 4 jesteśmy w stanie wydawać polecenia po podłączeniu mikrofonu. Zdaje się jednak, iż Sony zamierza pójść z wykorzystaniem tej technologii o krok dalej.
Kilka dni temu opublikowano nowy patent firmy nazwany „Systemem pomocy głosowej przy użyciu sztucznej inteligencji”. Jak możemy przeczytać, dokładniej chodzi o aplikację do gier odpowiadającą na pytania użytkowników. Ma być ona nam potrzebna, ponieważ:
Dzięki wyższej mocy obliczeniowej gry wideo stają się coraz bardziej złożone i obszerne. Jednak wraz ze wzrostem złożoności użytkownicy mogą mieć trudności z nawigacją i / lub ukończeniem gry. […] mogą zawierać miliony, a nawet tryliony dostępnych opcji możliwych do wykorzystania przez użytkowników.
Aplikacja na telefonach miałaby też pomagać w przypadku momentów zacięcia, gdy po prostu nie wiemy, co począć dalej. Asystent udzielałby odpowiedzi na podstawie danych zebranych na podstawie działań innych graczy i uczenia maszynowego (dokładniej deep learningu) samego programu. W ten sposób w teorii dostaniemy najlepszą możliwą radę, jak poradzić sobie z danym problemem. Istotę działania pomagają zrozumieć grafiki dołączone do patentu.
Dodatkowo asystent PlayStation mógłby pomagać nam też w bardziej prozaicznych kwestiach (tj. bez użycia uczenia maszynowego):
Rzecz jasna jak zawsze w przypadku patentów trzeba zaznaczyć, że fakt złożenia takowego nie musi wcale oznaczać, iż ostatecznie otrzymamy gotowy produkt do ręki. Do tego Sony opisało w nim trzy różne metody działania takowego systemu, więc w chwili składania wniosku (marzec 2019) projekt był na wciąż wczesnym etapie. Pomysł wydaje się jednak bardzo ciekawy i z pewnością ograniczyłby używanie podczas gry tradycyjnego już Google.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.