22
3.10.2019, 22:00Lektura na 2 minuty

Ghost Recon Breakpoint: Ubisoft usuwa kontrowersyjne mikrotransakcje. „Zostały włączone przypadkiem”

A już miałem odłożoną stówę na ulepszenia pistoletu!


Stanisław „Wokulski” Falenta

Ghost Recon Breakpoint to zdecydowanie jedna z ciekawszych i większych gier AAA przypadających na jesień. Nowa część serii, będąca bezpośrednią kontynuacją Wildlands, zadebiutuje na komputerach i konsolach większości graczy jutro, 4 października. Niektórzy jednak, za sprawą wczesnego dostępu dołączanego do edycji limitowanych gry, mieli szansę ograć ją wcześniej.

Wyszło wtedy na jaw, że pomimo swojej ceny produkcja posiadała słuszną ilość wbudowanych mikrotransakcji – do tego stopnia, że niektórzy poczęli kwestionować człon „mikro” w ich nazwie. Po mediach społecznościowych krążyły (i nadal krążą) screenshoty ukazujące rozmach płatnego sklepu Breakpointu. Za złotówki można było nabyć nie tylko skórki, malowania, emotki czy koszulki ale i bronie, ich projekty, ulepszenia, punkty umiejętności, „poziomy” potencjalnej przepustki sezonowej czy oręż do walki wręcz. Ceny pukawek sięgały do 30 zł wzwyż zaś za ich pakiety przyszło wirtualnym żołnierzom wyciągnąć z kieszeni… 130 złotych.

Pomimo nieobowiązkowości powyższych opłat, wywołały one zrozumiałe wzburzenie. Fakt, że nazwano je „oszczędzaczami czasu”* dolał jedynie oliwy do ognia. Ubisoft postanowił więc dokonać ich wyłączenia. Okazuje się, że doszło do... błędu:


Jesteśmy świadomi, że podczas Wczesnego Dostępu gry Breakpoint niektóre „time-savers” – takie jak pakiety punktów umiejętności, boostery XP i zestawy części ulepszeń broni – były możliwe do zakupu przez kilka godzin w naszym sklepie. Nie mieliśmy zamiaru tego robić. To był błąd po naszej stronie.


Czy fani serii mogą odetchnąć z ulgą? Nie do końca. W dalszej części oświadczenia można przeczytać, że kontrowersyjne opcje jak najbardziej wrócą. Musi tylko nadejść odpowiedni czas.

Pozostając w temacie, właśnie ukazał się nowy zwiastun produkcji. Utrzymany w konwencji live-action mini-film ukazuje uroki bycia Duchem. Wideo można obejrzeć poniżej:

*Polski język bywa czasami bezlitosny.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze