Ubisoft: Beyond Good & Evil 2 nie będzie wśród 5 tytułów AAA planowanych na 2020 i początek 2021
Chociaż mijający rok finansowy jest dla Ubisoftu trudny, firma z pewnością cieszy się z 55 milionów graczy Rainbow Six Siege.
Po premierze świetnie przyjętej produkcji o przygodach zielonookiej Jade ani zachwyceni gracze, ani jej twórca, Michel Ancel, nie spodziewali się, że na kolejną część poczekamy prawie 20 lat. Niestety, w parze ze świetnymi ocenami nie poszła porównywalna sprzedaż, a w szanse powstania „dwójki” wierzyli tylko najwięksi optymiści. Tym większym zaskoczeniem była jej zapowiedź w 2017, podczas której zobaczyliśmy nie tylko zwiastun prequela, ale również kilkanaście minut gameplayu. Dawało to niemałe nadzieje, że grę zobaczymy jeszcze podczas tej generacji (zresztą kto wtedy myślał o kolejnym Xboksie czy Playstation)... a już wy dobrze wiecie, jak zwą się dzieci nadziei.
Przy okazji raportu Ubisoftu za trzeci kwartał roku finansowego 2019/2020 dowiedzieliśmy się kilku interesujących rzeczy. Zacznijmy może od planów na przyszłość: od kwietnia tego roku do marca 2021 wydawca ma zamiar wypuścić na rynek 5 tytułów AAA. Wiemy, że wśród nich znajdują się Watch Dogs: Legion, Gods & Monsters oraz Rainbow Six Quarantine. Trzy ze wspomnianej piątki będą miały premierę pomiędzy wrześniem a grudniem, dwie kolejne między styczniem a marcem 2021.
Niestety podczas spotkania z inwestorami Yves Guillemot, CEO Ubisoftu, zapytany o drugą część Beyond Good & Evil odparł:
Nie będzie jej wśród pięciu tytułów, które zamierzamy wydać w tym czasie.
Cóż, trzymajmy chociaż kciuki, aby gra pojawiła się na E3. Do marca 2021 na rynku nie pojawi się też ciągle przekładane (z powodu już kilku restartów całej produkcji) Skull & Bones – piratami zostaniemy oficjalnie dopiero w 2021/2022.
Rzecz jasna francuski wydawca nie ogranicza się jedynie do produkcji wysokobudżetowych: w nadchodzących miesiącach zadebiutuje Roller Champions czy kolejne Just Dance.
Jak wynika z raportu, miniony rok nie był najlepszy dla Ubisoftu. Firma odnotowała 26% spadek przychodów (do 416,2 miliona euro), a zarobki związane ze sprzedażą, opłatami licencyjnymi, reklamami w grach i gadżetami dla fanów były o 25% (455,5 miliona euro) wyższe niż w 2018.
Chociaż bieżący rok finansowy jest znacznie poniżej naszych początkowych oczekiwań, trzeci kwartał przyniósł doskonałe wyniki z kilku tytułów z naszego katalogu: w szczególności Rainbow Six Siege, Assassin's Creed Odyssey, The Crew 2 i Mario + Rabbids Kingdom Battle. Świetnie radzi sobie też niedawno wydanie Just Dance 2020.
Przede wszystkim nie zawodzi Rainbow Six Siege. Liczba zarejestrowanych graczy w grudniu przekroczyła bowiem 55 milionów i pobiła w tym czasie swój rekord miesięcznych aktywnych użytkowników. W kalendarzowym 2019 posiadacze pecetów i konsol spędzili przy niej łącznie 4,5 miliarda godzin w porównaniu z 2 miliardami w 2016.
Wydawca może być również zadowolony z Uplaya – przychody z platformy wzrosły bowiem w ciągu ostatnich trzech kwartałów o 73%.