13
6.05.2020, 15:32Lektura na 4 minuty

Dying Light 2 w rozsypce? Do premiery podobno daleka droga

Pojawił się również temat współpracy z Chrisem Avellonem.


Witold Tłuchowski

Początek 2020 nie był dla graczy najbardziej udany. Kilka największych premier, których spodziewaliśmy się w pierwszej połowie roku, zostało przesuniętych na późniejsze terminy – wśród nich znalazł się również Dying Light 2. Sytuacja nie byłaby może aż tak niepokojąca, gdyby nie to, że studio nie sprecyzowało, kiedy powinniśmy spodziewać się „dwójki”. Prezes, Paweł Marchewka, dwa miesiące temu roztaczał optymistyczne wizje przyszłości, wspominając jednocześnie o kontynuacji prac nad grą fantasy w warszawskiej filii Techlandu. Zdaje się jednak, że nie wszystko układa się w firmie tak, jak powinno.

Jak dowiedział się PolskiGamedev (piórem Papkina), sytuacja daleka jest od ideału. Według słów pracowników szefostwo nieustannie zmienia plany dotyczące gry, wprowadzając niepotrzebny zamęt i ciągle przeprojektowując podstawy całego tytułu. Dotykać ma to wszystkich aspektów produkcji, zarówno fabuły, jak i samej rozgrywki. Na developerów wpływa to – delikatnie mówiąc – demotywująco.

Jako jednego z winowajców tego stanu rzeczy pracownicy wskazują dyrektora kreatywnego gry, człowieka dla Techlandu niezwykle zasłużonego (a także dla samej serii, ponieważ ma stać za większością rozwiązań wyróżniających pierwszą część na tle innych tytułów), który jednak przy okazji Dying Light 2 wprowadza, zdaniem rozmówców PolskiegoGamedevu, niepotrzebny chaos. Dodatkowo jego sposób zarządzania ma być co najmniej kontrowersyjny, co prowadzi podobno do licznych zwolnień (w 2019 firmę miało opuścić ok. 50 osób). Sytuacje nieco poprawić miała przeprowadzka do nowej siedziby, ale atmosfera w studiu jest nie najlepsza.

dying-light-2-bucior_17a3z.jpg

Samej grze do ukończenia jeszcze trochę brakuje. Z racji ciągłych zmian developerzy nie mają jeszcze vertical slice'a obecnej wersji (czyli grywalnego przekroju wszystkich mechanik produkcji). Z drugiej strony system walki, poruszanie się (tak ważne w tej serii) czy zdecydowana większość elementów graficznych są gotowe. Jak możemy przeczytać w jednej z wypowiedzi:


Jesteśmy na rok przed premierą, a nie mamy w pełni mechanicznego przebiegu, w którym bugi by, owszem, były, ale przynajmniej mielibyśmy działający gameplay loop.


Większość developerów spodziewa się premiery dopiero w 2021, chociaż w artykule możemy przeczytać też o „ścinaniu czego się da”, aby wyrobić się przed tegorocznymi świętami. Techland ma w tej chwili pracować nad finalizacją wersji alfa.

Poruszono również temat wspomnianego już projektu fantasy – prace nad nim podobno stoją w miejscu, ponieważ zespół pomaga przy Dying Light 2. Doświadczenie to może się jednak przydać, ponieważ gra ma wykorzystywać mechaniki zapożyczone z serii o zombie. Fabułą zajmuje się zaś Karolina Stachyra (wątek Krwawego Barona z Wiedźmina 3).

dying-light-2-wazny-pan_4bv0.jpg

Oddzielną kwestią jest współpraca z Chrisem Avellonem. Według pracowników z początkowego scenariusza słynnego developera niewiele zostało – powodem liczne zmiany wprowadzane bez ustanku przez górę. O fabułę toczono jest podobno ciągła walka, a do tego, słowami jednego z twórców, wizja Avellone'a różni się nieco od tej zespołu. Jak mówi jeden z twórców


Chris napisał to tak, jakby robił zadania pod New Vegas.


Jednocześnie jednak sam Avellone wypowiada się na ten temat następująco:


Lubię pracować nad Dying Lightem 2 i lubię pracować z Techlandem. Oczywiście, że omawialiśmy poszczególne elementy projektu i oczywiście, że zmieniał się on podczas kolejnych iteracji... ale to normalna część każdego procesu tworzenia. Historia to kluczowy element Dying Lighta 2. I dla mnie, i dla teamu ważne jest, żeby wyszła dobrze.


Sytuacja Dying Light 2 wciąż jest więc dość niejasna. Sam Techland ustosunkował się zresztą do części zarzutów z artykułu. Firma podobno ma już „formułę, która jest funkcjonalna” i teraz zajmuje się jej balansowaniem oraz wdrażaniem. O premierze studio się co prawda nie zająknęło, ale chyba mało kto spodziewał się, że doczekamy się jej przed końcówką 2020.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze