Xbox Series X z pełnym wsparciem dla Unreal Engine 5
Tim Sweeney nie ukrywa jednak, że skupił się na współpracy z Sony.
Jednym z najgorętszych newsów świata gier w ostatnim tygodniu była bez wątpienia imponująca prezentacja możliwości nowej, next-genowej wersji Unreal Engine. Zmiany wzbudziły zainteresowanie nie tylko graczy zainteresowanych efektami wizualnymi, ale i developerów, którym obiecano m.in. wirtualizację poligonów i nowe systemy oświetleniowe, które pozwolą oszczędzić dużo, dotąd niezbędnej, pracy nad „pieczeniem” obiektów.
Fakt, że prezentacja odbyła się na Playstation 5, wzbudził wśród niektórych wątpliwości, czy zmian doświadczą użytkownicy Series X. W końcu to, że silnik Unreal nadal wesprze wszystkie platformy było dość oczywiste – ale nie można już tego powiedzieć o konkretnych funkcjach, które mogły okazać się zbyt wymagające dla danego sprzętu. Mogło też dojść do zawarcia umowy na wyłączność. Tim Sweeney, prezes Epic Games, postanowił więc uspokoić fanów:
* And high end PCs
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) May 15, 2020
* And with features for scaling the content down to run on current generation platforms using traditional rendering and lighting techniques
Demo Unreal Engine 5 na Playstation 5 jest ostatecznym efektem wieloletnich rozmów między Sony a Epic. Technologie Nanite oraz Lumen będą w pełni wspierane zarówno na PS5 jak i Xbox Series X. Na obu będą prezentować się wspaniale. I na dobrych komputerach osobistych. W przypadku obecnej generacji będziemy mieli do czynienia z, używającym tradycyjnych metod renderingu, skalowaniem grafiki „w dół”.
W chwili obecnej jedyną potwierdzoną grą używającą technologii jest Fortnite, który doczeka się stosownej aktualizacji w 2021 roku.
Czytaj dalej
Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.