CD Projekt: Przychody wyższe o 70% niż w 2019, GOG z najlepszym półroczem w historii [WIDEO]
Przypominam: premiera Cyberpunka wciąż przed nami.
Gdy CD Projekt zabierał się za tworzenie pierwszego Wiedźmina, nawet najwięksi optymiści nie zakładali, że stanie się taką gwiazdą branży. Dziś jest najdroższą spółkę warszawskiej giełdy, bijącą rekord za rekordem, na Cyberpunka czeka zaś niecierpliwie cały growy świat – a w drodze znajduje się także mobilny The Witcher: Monster Slayer, który może przynieść firmie niemałe pieniądze.
Na razie jednak CD Projekt wcale nie potrzebuje nowych tytułów, żeby zarabiać krocie. Z opublikowanego raportu finansowego za pierwsze półrocze 2020 wynika bowiem, że twórcom Wiedźmina wiedzie się lepiej niż przed rokiem. Odnotowali bowiem prawie 364 milionów złotych przychodów ze sprzedaży, co jest rezultatem blisko 70% lepszym niż w analogicznym okresie 2019. Prawie trzykrotnie wzrósł zysk netto – do 147 milionów złotych.
Oczywiście główna w tym zasługa najsłynniejszej produkcji studia, ale także Gwint i Wojna krwi nigdy nie radziły sobie tak dobrze (to m.in. zasługa debiutu na nowych platformach). Ostatnie miesiące były również najlepszym półroczem w historii GOG-a – przychody ze sprzedaży w sklepie firmy wyniosły blisko 110 milionów złotych, o ok. 30 milionów więcej niż przed rokiem. Przyniosło to 5,5 miliona złotych zysku.
CD Projekt zainwestował również od stycznia do czerwca ponad 114 milionów złotych w nowe produkty i technologie.
Biorąc pod uwagę, że za dwa miesiące na rynek trafi Cyberpunk 2077, 2020 będzie prawdopodobnie dla CD Projektu rekordowym rokiem.
[AKTUALIZACJA]
Jak donosi PAP Biznes, analitycy zakładali, że zysk netto CD Projektu w drugim kwartale wyniesie 59,9 miliona złotych. Ostatecznie wyniósł on 54,8 miliony złotych, więc jest o ponad 8% niższy od oczekiwań.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.