9
30.10.2020, 09:56Lektura na 2 minuty

Activision Blizzard: Call of Duty, World of Warcraft i Candy Crush przyniosły po miliardzie dolarów wpływów w tym roku

Firma ma się lepiej niż dobrze.


Witold Tłuchowski

Rok 2020 z pewnością zostanie zapamiętany w naszej branży na długo. Z powodu pandemii miliardy ludzi ograniczyły w jakimś stopniu wychodzenie z domu, a niemała część z nich sięgnęła w ramach szukania rozrywki właśnie po gry wideo. Pozwoliło to wygenerować rekordowe zyski i pobić kolejne rekordy popularności poszczególnych produkcji czy platform. Jednocześnie praca zdalna doprowadziła do całego szeregu opóźnień premier, a kolejne zamykane czasowo fabryki – problemów z dostawami sprzętu na całym świecie.

Skupmy się jednak na pozytywach. Z najnowszego raportu Activision Blizzard za trzeci kwartał bieżącego roku finansowego wynika, że przychody firmy wyniosły 1,95 miliarda dolarów (o prawie 700 milionów więcej niż w analogicznym okresie w 2019). Prognozy na cały 2020 wynoszą w tym momencie 7,68 miliarda dolarów. Jak poinformowała spółka, każda z jej trzech najważniejszych marek – Call of Duty, World of Warcraft i Candy Crush – przyniosła w 2020 już miliard dolarów wpływów. 

Wiemy również, jak radziły sobie poszczególne działy firmy. Właściwe Activision przyniosło 773 miliony dolarów przychodów i 345 milionów dolarów zysku. Oczywiście główną zasługę w tym ma Call of Duty – Warzone i Modern Warfare mogą pochwalić się trzykrotnie większą liczbą aktywnych użytkowników miesięcznie niż Black Ops 4 przed rokiem. Jeżeli chodzi o wpływy, to są one czterokrotnie wyższe w porównaniu z analogicznym okresem w 2019. Świetne wyniki notuje także mobilna odsłona – niedługo będą zresztą jeszcze lepsze, ponieważ gra w końcu pojawi się w Chinach (gdzie już zarejestrowało się do niej 50 milionów graczy).

Blizzard prezentuje się odrobinę skromniej, mogąc pochwalić się „tylko” 30 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie. Jednocześnie wygenerował w tym okresie 411 milionów dolarów przychodu i 133 miliony dolarów zysku. Liczba graczy WoW-a jest „stabilna” względem zeszłego roku, ale powody do optymizmu daje lepsza przedsprzedaż Shadowlands niż Battle for Azeroth. Fani spędzili również więcej czasu w Hearthstonie niż w trzecim kwartale 2019. Nieźle ma się też Overwatch – miesięcznie gra w niego ok. 10 milionów osób. Dowiedzieliśmy się także, że niedługo rozpoczną się zewnętrzne testy mobilnego Diablo Immortal.

Na koniec zostaje King. Mobilny gigant przyniósł wydawcy w trzecim kwartale 536 milionów dolarów przychodów i 248 milionów zysku. Rzecz jasna za tym wynikiem stoi przede wszystkim Candy Crush.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze