Call of Duty: 3 miliardy dolarów i 200 milionów graczy w ciągu ostatniego roku
Król jest jeden, zdaje się mówić Activision.
Od 2005 Activision nie odpuściło ani jednego roku w swoim CoD-owym maratonie, czyniąc ze swojej serii jedną z największych marek – jeżeli w ogóle nie największą – całej naszej branży. By utrzymać tempo, firma zaangażowała kilka studiów całkowicie oddających się produkcji kolejnych części, które regularnie meldują się na szczytach list bestsellerów.
Ostatni czas był dla marki wyjątkowo specjalny. W zeszłym roku na rynek trafiła pierwsza mobilna odsłona, a w marcu zadebiutowało darmowe Warzone. Za sprawą wydanego na starcie nowej generacji Black Ops Cold War cykl osiągnął swoje finansowe wyżyny.
Activision pochwaliło się, że w minionych 12 miesięcy zaksięgowało ponad 3 miliardy dolarów netto, których źródłem było Call of Duty – to wzrost o 80% względem 2019. Dodatkowo sprzedano o 40% więcej egzemplarzy gier z serii niż przed rokiem. W tym roku w różne CoD-y zagrało w sumie ponad 200 milionów osób – na pecetach i konsolach był to dla nich najlepszy rok w historii. Dowiedzieliśmy się także, iż Warzone może pochwali się już 85 milionami użytkowników.
Jak zapowiada Activision, to dopiero początek, bo w najbliższych miesiącach mamy spodziewać się szeregu atrakcji związanych z Call of Duty: Black Ops Cold War oraz Warzone.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.