82
15.12.2020, 13:46Lektura na 4 minuty

Cyberpunk 2077: „Zarząd był nadmiernie skoncentrowany na konieczności wydania gry”

CD Projekt stara się odpowiedzieć na pytanie, co poszło nie tak.


Witold Tłuchowski

Cyberpunk pozostaje najważniejszym tematem ostatnich dni, ale zdecydowanie nie z tych powodów, na jakie liczyli twórcy. Właściwie od chwili premiery w centrum uwagi znajdują się wersje gry na starsze konsole, przy których zabawa – ujmijmy to delikatnie – nie zawsze jest komfortowa. CD Projekt przeprosił ostatecznie za stan produkcji na PS4 i XBO, zapowiadając przy okazji pomoc przy ewentualnych prośbach o zwrot pieniędzy. Dość szybko pojawiły się jednak informacje o problemach z ich uzyskaniem.

W kilka dni po premierze firma zorganizowała konferencję, na której postanowiła raz jeszcze przeprosić za zaistniałą sytuację i odpowiedzieć na pytania z nią związane. Adam Kiciński, przez zarządu, przyznał, że spółka popełniła szereg błędów i zbagatelizowała problemy starszych konsol:


Po trzykrotnym opóźnieniu premiery zarząd był nadmiernie skoncentrowany na konieczności wydania gry. Nie doszacowaliśmy skali i złożoności problemów; zbagatelizowaliśmy sygnały świadczące o potrzebie dodatkowych ulepszeń na podstawowych wersjach konsol poprzedniej generacji. Podejście to było błędne i sprzeczne z naszą filozofią biznesową. Co więcej – w trakcie kampanii promocyjnej gra była demonstrowana przede wszystkim w wersji na PC. Powyższe błędy poskutkowały utratą zaufania graczy oraz reputacji, którą budowaliśmy przez znaczną część naszego życia. Nasze obecne działania muszą więc w zdecydowany sposób zmierzać ku odzyskaniu tych dwóch atutów. W miniony weekend opublikowaliśmy pierwszy poważny patch; kolejny ukaże się w ciągu siedmiu dni. Duże aktualizacje planujemy na styczeń i luty; będą im też towarzyszyć mniejsze łatki. Rzecz jasna regularne aktualizacje i patche usprawniające grę będą udostępniane również użytkownikom wersji PC. Zrobimy wszystko co w naszej mocy, by udowodnić, że pozostajemy wierni naszym wartościom Mamy gorącą nadzieję, że nasze wysiłki umożliwią nam odbudowanie utraconego zaufania.


Ze zrozumiałych powodów spora część pytań dotyczyła sytuacji związanej z wersjami Cyberpunka na starsze konsole. Michał Nowakowski, członek zarządu odpowiedzialny za politykę wydawniczą, przyznał, że PS4 i XBO zostały przez firmę zaniedbane:


Pierwsze pytanie dotyczyło priorytetów i przyczyn, dla których – by tak rzec – zignorowaliśmy niedociągnięcia wersji na bieżącą generację konsol. Wynika to raczej – jak już stwierdziliśmy – z faktu, że skupialiśmy się na wydajności wersji na PC i na nową generację konsol. Z pewnością poświęciliśmy zbyt mało uwagi starszej generacji. Nie powiedziałbym, że działaliśmy pod presją – zewnętrzną lub wewnętrzną – by wydać grę w przewidzianym terminie, oczywiście z wyjątkiem zwykłej presji, która zawsze towarzyszy premierom. Nie tu upatrywałbym przyczyn problemu.


Marcin Iwiński z kolei wyjaśniał, dlaczego nie zobaczyliśmy przed premierą Cyberpunka na PS4 i XBO:


Jeśli chodzi o unikanie pokazywania wersji konsolowej, demonstrowaliśmy grę na konsolach, ale nie na starszej generacji konsol. Przyczyną był fakt, że pracowaliśmy nad ulepszaniem tej wersji do ostatniej chwili i liczyliśmy, że zdążymy na czas. Niestety w konsekwencji gra trafiła do recenzentów dopiero na dzień przed premierą, a więc zdecydowanie zbyt późno, by recenzenci mogli ją porządnie ocenić. Nie było to z naszej strony zamierzonym działaniem; po prostu do ostatniej chwili pracowaliśmy nad usprawnieniami.


Podczas konferencji zdradzono też, że wysokość sprzedaży Cyberpunka poznamy jeszcze przed świętami. Jak zakłada firma, „obecna sytuacja sprawi, że gra będzie sprzedawać się gorzej w wersji konsolowej”. Informacji o DLC czy multiplayerze powinniśmy spodziewać się najwcześniej na początku przyszłego roku.

Tłumaczenie całości znajdziecie W TYM MIEJSCU.

Z innych wieści związanych z grą Redów: OpenCritic postanowił ostrzegać graczy przed wersjami Cyberpunka na starszej generacji. Wynika to z faktu, że strona podaje wspólną średnią dla wszystkich platform – w tym konkretnym wypadku może to jednak wprowadzać w błąd użytkowników PS4 i XBO.

 


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze