Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITValve odpowiada na wyrok Komisji Europejskiej. „Wydawcy mogą podnieść ceny w mniej zamożnych regionach”

Witold czwartek, 21 stycznia 2021, 12:49 News

Firma zapowiada złożenie apelacji.

Temat blokad regionalnych był pod lupą Komisji Europejskiej już od kilku lat, ale z racji nieśpiesznego tempa prac mogliśmy zdążyć o nim zapomnieć. Wczoraj dość niespodziewanie ogłoszono jednak wyrok, na mocy którego Valve oraz 5 wydawców gier wideo musi zapłacić łącznie 7,8 miliona euro kary. Twórcy Steama od samego początku procesu nie zgadzali się z oceną KE, dlatego nie dziwi, że również w tej sytuacji wyrażają swoje wątpliwości.

W oświadczeniu przesłanym brytyjskiemu Eurogamerowi przez Valve czytamy:

Podczas siedmioletniego dochodzenia Valve intensywnie współpracowało z Komisją Europejską, dostarczając dowody i informacje zgodnie z żądaniami. Jednak Valve odmówiło przyznania się do złamania prawa zgodnie z żądaniem KE. Valve nie zgadza się z ustaleniami Komisji Europejskiej i grzywną nałożoną na Valve.

Dalej firmy tłumaczy, dlaczego uważa tę decyzję za błedną:

Zarzuty KE nie dotyczą sprzedaży gier komputerowych na platformie Steam – usłudze Valve. Zamiast tego KE twierdzi, że Valve umożliwiło stosowanie blokad regionalnych, udostępniając klucze aktywacyjne Steam i – na prośbę wydawców – blokując te klucze na określonych terytoriach na terenie EOG. Takie klucze pozwalają klientowi aktywować produkt i grać w niego na Steamie, gdy użytkownik kupi go od zewnętrznego sprzedawcy. Valve udostępnia klucze aktywacyjne Steam bezpłatnie i nie otrzymuje żadnej części kwoty zakupu, gdy gra jest sprzedawana przez zewnętrznych sprzedawców (takich jak sprzedawca detaliczny lub inny sklep internetowy).

Valve wskazuje też, że skala stosowania blokad regionalnych na Steamie była niewielka, a firma zakończyła korzystanie z nich na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego już kilka lat temu.

Blokady regionalne dotyczyły tylko niewielkiej liczby gier. Około 3% wszystkich gier korzystających ze Steama (i żadna z autorskich produkcji Valve) w tamtym czasie podlegało blokadom regionu na terenie EOG. Valve uważa, że ​​zastosowane przez KE rozszerzenie odpowiedzialności na dostawcę platformy w takich okolicznościach nie jest poparte obowiązującym prawem.

Niemniej jednak, z powodu obaw KE, Valve wyłączyło blokady regionalne na terenie EOG począwszy od 2015 r., chyba że blokady te były konieczne ze względu na lokalne wymogi prawne (np. zgodnie z niemieckimi przepisami dotyczącymi treści) lub ograniczenia terytorialne związane z tym, gdzie dany partner Steama posiada licencję na dystrybucję gry.

Firma wskazuje też na ewentualne konsekwencje wyroku:

Wyeliminowanie blokad regionalnych może również spowodować, że wydawcy będą podnosić ceny w mniej zamożnych regionach, aby uniknąć arbitrażu cenowego [tj. kupowania tańszego produktu na jednym rynku i odsprzedawania go drożej na innym – red.]. Wysyłanie kluczy aktywacyjnych nie wiąże się z żadnymi kosztami z jednego kraju do drugiego, a klucz aktywacyjny to wszystko, czego użytkownik potrzebuje do aktywacji i grania w grę na PC.

Valve zapowiada również, że zamierza odwołać się od wyroku.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Steam,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 23 stycznia 2021, 21:23   pio6
@zadymek Wow, to ciekawe! Nie wiedziałem o tym.
sobota, 23 stycznia 2021, 17:48   zadymek
@pio6 Ciekawostka: Valve ma pewne doświadczenie (i narzędzia) z odsprzedażą gier. Nie wszyscy muszą to pamiętać, ale kiedy jeszcze im zależało, bo bili się o rynek, pozwalali nabywcom kopii fizycznych na reset klucza, by gra kupiona z drugiej ręki mogła być zarejestrowana - ten system można zastosować do wszystkich gier, bo narzędzie po prostu usuwa klucz z bazy zarejestrowanych.
...później zdobyli 70% ryku i pooszło ;)
sobota, 23 stycznia 2021, 14:49   pio6
Racja. Wydawcy nie robią nam przysługi obniżając ceny gier w biedniejszych krajach. Robią to, żeby zwiększyć sprzedaż. Jeśli chcą zwiększyć ceny to spoko, ale pewnie mniej wtedy zarobią (mniej osób będzie stać na gry). Dlatego wątpię, że groźba Valve się spełni.
piątek, 22 stycznia 2021, 20:58   mapokl
@pio6 Skoro grę którą sprzedaje się u nas za 70$ można w Rosji sprzedawać za 30$, to oznacza, że próg zysku jest poniżej 30$. Wydawce/sprzedającego obowiązuje kapitalizm gdzie jego preferowana cena produktu to maksymalna ile wyciągnie w celu maksymalizacji swoich zysków kosztem kupujących. Normalnie byłoby to wyrównane przez kupujących którzy dążyli by do minimalizacji kosztu zakupu kosztem wydawcy. Niestety konsumenta obowiązuje komunizm i ma on dbać wpierw o interes "twórców"a dopiero później o swój zysk.
piątek, 22 stycznia 2021, 19:48   pio6
@w1ntermu7e Ja myślę, że skoro gry są tak mocno przeceniane (> 50%) to ich oryginalna cena prawdopodobnie była mocno zawyżona. Jeśli tak, to te gry po prostu powinny być tańsze i takie ogromne promocje nie byłyby potrzebne. Może rynek gier używanych pozwoliłby to lepiej zrównoważyć. Masz rację, że Steam wprowadził dużo dobrych rzeczy, ale moim zdaniem nie jest to warte oddania naszych praw konsumenckich. GOG pokazuje, że można uczciwie sprzedawać gry. Co do Allegro - mówiłem akurat o wersjach puełkowych.
piątek, 22 stycznia 2021, 16:15   zadymek
@Aqwet Być może nie ma toto struktury A,B,A,B, AA, BB, ale tekst powstał na bazie wypowiedzi uzyskanych w toku rozmowy i zawiera te wypowiedzi. A pytania możesz sobie dośpiewać z kontekstu wypowiedzi i komentarzy typu "Asked to describe..."
I nie, nie jest to 80% tekstu własnego, 3 strony wypowiedzi i 4 komentarza.BTW Ech, czepiamy pierdół, byle dalej od faktów. Ale fanboy'stwo ;)
piątek, 22 stycznia 2021, 15:24   Aqwet
@zadymek O! Teraz to nawet zacząłem wątpić, że czytałeś chociaż nagłówek. Napisał to: Tim Colwill w sekcji Opinie. A do wywiadu potrzebujesz drugiej osoby, a tu masz 80% tekstu własnego, a reszta to cytaty różnych ludzi. Wywiad to zadawanie pytań osobie lub grupie osób i przedstawianie ich odpowiedzi. Taki z tego wywiad jak z newsa pod jakim piszesz
piątek, 22 stycznia 2021, 14:54   zadymek
@Aqwet To nie jest artykuł misiu. To wywiad. Gdzie wspomniani niżej twórcy, którzy OH TYLE ZAWDZIĘCZAJĄ, mówią o cieniach i blaskach wystawiania na Steam.
piątek, 22 stycznia 2021, 14:47   Aqwet
@zadymek. No to lecim. Ten artykuł jednak mówi, że ceny na Steam mogą być inne w zależności od waluty? lol, coś takiego. Problem z ich wycenianiem to problem dystrybutorów, którzy nie czytali regulaminu. Problem recenzji z grubsza jest rozwiązany. Artykuł jest z 2018, a to się zmieniło dość mocno. Reszta sama się broni, bo jest za i przeciw jednocześnie. Przy czym jest to negatywny artykuł, więc nie widać pozytywów, jak np dostęp do wielkiego rynku potencjalnych nabywców.
piątek, 22 stycznia 2021, 13:46   zadymek
Ile ta platforma dała nowym twórcom
https:www.polygon.com/2018/10/19/17959138/steam-valve-developer-support-pricing-reviews

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Steam: Trwa wyprzedaż z okazji Chińskiego Nowego Roku

News
piątek, 12 lutego 2021

steam-trwa-wyprzedaz-z-okazji-chinskiego-nowego-roku Zadowoleni mogą być zarówno fani głośniejszych hitów, jak i skromniejszych indyków. 

Komentarzy:
8

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Cykliczne wydarzenie Valve trwało od 3 do 9 lutego, a że kapnęłam się w ostatniej chwili, nie ograłam nawet połowy tego, co miałam w planach.

Komentarzy:
12

Chodź, pójdziemy razem na spacer.

Komentarzy:
7

Wyczerpującą odpowiedź znajdziesz w ostatnim podlinkowanym klipie. (Ale i tak warto było!).

Komentarzy:
4

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z