Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITMass Effect Legendary Edition: Walka w pierwszej części zostanie poprawiona, Mako w końcu nabierze masy

Witold środa, 7 kwietnia 2021, 12:57 News

BioWare chwali się zmianami, jakie czekają trylogię w nadchodzącej kolekcji.

Space opera w grach kojarzy się przede wszystkim ze strategiami lub symulatorami pilota, choć nie brakuje chlubnych wyjątków od tego trendu. Pomijając tytuły w uniwersum Gwiezdnych Wojen, najsłynniejszym tego przykładem pozostaje seria Mass Effect – napisana z rozmachem trylogia Sheparda ponad dekadę temu zachwyciła graczy, nawet jeśli do dziś wielu nie może wybaczyć BioWare'owi pójścia w kierunku erpegów akcji. O sile marki świadczy najlepiej poruszenie, jakie wzbudziła zapowiedź odświeżonej kolekcji pierwszych trzech części.

Największe zainteresowania wzbudza remaster „jedynki”, części najbardziej archaicznej nie tylko pod względem grafiki, ale także rozgrywki. Skala zmian będzie więc spora, acz nierewolucyjna – w najnowszym wpisie na blogu PlayStation studio postanowiło rzucić nieco światła na planowane nowinki,

Walka w pierwszej odsłonie będzie więc nieco bardziej przypominać to co znamy z „dwójki” i „trójki”. Spokojnie, nie oznacza to, że zniknie wymóg studzenia broni – wymiennych magazynków wciąż tu nie uświadczymy. Broń będzie się jednak przegrzewać wolniej, co pozwoli na nieco dłuższe wymiany ognia. Dodatkowo poprawione zostanie mierzenie przez celownik (tj. nie z barku), idąc w stronę tego, co widzieliśmy w ME2 czy ME3.

Ograniczono również rozrzut i usunięto wymagania klasowe do korzystania z określonych sztuk oręża (acz specjalizacje będą wciąż obecne). Ułatwiona zostanie też walka wręcz (poprzez przypisanie oddzielnego przycisku do ciosów). W miejscach starć znajdziemy także więcej osłon, a przyklejanie się do nich zostanie usprawnione. Nie zapomniano przy tym o dopracowaniu balansu niektórych pojedynków z bossami.


(Kliknij, aby powiększyć)

Metamorfozę przejdą niektóre zdolności: przykładowo Niewrażliwość ma trwać sporo krócej, dając za to o wiele większy bonus do obrony. Z innych rzeczy: usprawniono korzystanie z ekwipunku dzięki dodaniu nowych opcji sortowania czy możliwości oznaczania przedmiotów jako śmieci (wszystkie tak otagowane rzeczy można np. sprzedać u kupca jednym kliknięciem). Co prawdopodobnie najsympatyczniejsze, sprint można teraz uskuteczniać również poza walką.

W „jedynce” będziemy mogli też wydawać rozkazy pojedynczym kompanom, do tego rozwiązany zostanie problem z nierównomiernym zdobywaniem doświadczenia podczas zabawy (a przy okazji zniesiono limit poziomów przy pierwszym podejściu). W drugiej części zwiększono zaś liczbę znajdywanej przy przeciwnikach amunicji.


(Kliknij, aby powiększyć)

Zmiany nie ominęły również legendarnie nieprzyjaznego Mako. Pojazd nie będzie dłużej taki lekki i skoczny, a zamiast tego zacznie przypominać kosmiczny czołg. Do tego dodano dopalacz pozwalający nieco przyśpieszyć podróż i zwiększono przeżywalność wozu (szybsza regeneracja tarcz itp.). Nareszcie pociski będą też faktycznie trafiać tam, gdzie celujemy.

O zmianach dotyczących kreacji postaci wiedzieliśmy już wcześniej. FemShep z „trójki” stała się domyślnym kobiecym wyborem (ale „oryginalna FemShep” wciąż będzie dostępna), dodano także górę nowych opcji dopasowania wyglądu. Wciąż pomiędzy odsłonami stworzymy Shepard(a) na nowo, ale dzięki specjalnym generowanym kodom nie będziemy musieli za każdym razem powtarzać całego procesu. Sama trylogia – jak już wiemy – będzie też jedną całością. Oznacza to wspólny launcher, dzielone ustawienia dla języków, napisów itp, a także nowe trofea liczone wspólnie dla wszystkich części.


(Kliknij, aby powiększyć)

Mass Effect: Edycja Legendarna trafi na pecety (Steam, Origin), PS4 i Xboksa One (a dzięki kompatybilności wstecznej także na PS5 i Xboksa Series X/S) 14 maja.

W bonusie rzut oka na niektóre zmiany:

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 10 kwietnia 2021, 1:18   Xaris192
@Manchot Ojciec i syn trudniący się remiksowaniem czarnorynkowych braindance'ów - trafiało się na nich szukając źródła braindance'u, w którym syn zleceniodawcy został porwany i zatorturowany na śmierć po to, by nagrać jego odczucia i sprzedać zainteresowanym. Misja poboczna, jedno ze "standardowych" zleceń, ale została ze mną do tej pory i długo jej nie zapomnę.
piątek, 9 kwietnia 2021, 0:14   Drangir
Oba są RPGami akcji, co już daje jeden poziom do porównania, oba są sci-fi (me2 w pierwszej lokacji mocno czerpała z cyberpunkowych klimatów) a do tego mnóstwo materiałów promocyjnych CP2077 celowało w mocne tematy handlu organami, seksualizacji i przemocy... Można się było spodziewać mocnego podejścia do tych kwestii od Redów
czwartek, 8 kwietnia 2021, 17:49   DarZ
Porównanie ME do Cyberpunka... Po prostu wow xD To teraz żeby gra była dobra fabularnie musi poruszać takie kwestie jak przemoc, poniżanie, seksualizacja itd?
W ME jesteś bohaterem ratującym galaktykę przed złym najeźdźcą, przy okazji decydującym o losach poszczególnych osób bądź całych ras.
Tak jak napisał Manchot - swoje zadanie ME robi bardzo dobrze.
I nie ma sensu porównywać go do zupełnie innych gier. Do Wiedźmina 3 też go porównasz?
czwartek, 8 kwietnia 2021, 12:48   Manchot
@naxster Mass Effect jest space operą i wychodzi mu to całkiem dobrze. Cyberpunk ambitnie próbuje poruszać tematy trudne ale nie jest w tym ani oryginalny ani szczególnie głęboki.
czwartek, 8 kwietnia 2021, 11:31   Xellar
naxster,
Nie abusuj języka polskiego, kolego, bo ten wpadnie w cykl przemocy i zabusuje Ciebie ;)
Straszny potworek językowy Ci wyszedł.
czwartek, 8 kwietnia 2021, 11:16   naxster
i jasne, te kwestie był gdzieś tam poruszane kiedyś, ale nie w takim mass effectcie
czwartek, 8 kwietnia 2021, 11:16   naxster
Prostytucja i ogólne wykorzystywanie ciała przez podmioty poboczne, do poziomu bycia więźniem we własnym ciele czy sprzedaży człowieka jak towaru (częsciowo sekstrafficking)
Samobójstwo i gwałt
Cykl przemocy gdzie abusowane dziecko staje się abuserem
Kwestia własnej śmiertelności i rozpaczliwej walki o swoje życie (niemalze jakby mieć terminalną chorobę)
Terroryzm który nei jest czysto moralnie zły (w tym detonacja atomówki)i to tylko z głowy
czwartek, 8 kwietnia 2021, 8:33   Manchot
@SerwusX Swoją stworzoną postać widzisz przez wszystkie trzy gry. Mogę jeszcze zadać pytanie, które mody dodają ambient occlusion. @naxster Chwila, moment. Jakie to pytania zadaje i nieprzyjemne kwestie porusza Cyberpunk? Ja nie zauważyłem niczego nie wykraczającego poza elementy widziane wielokrotnie w innych przedstawicielach tego gatunku.
czwartek, 8 kwietnia 2021, 0:37   naxster
No i CP ma dość wyciętego kontentu żeby zbudować nową gre z niego, a wszechobcene bugi mocno utrudniają immersje.
czwartek, 8 kwietnia 2021, 0:36   naxster
Fabularnie ME to wyróżnione dzieło dyplomowe absolwenta ASP, a cyberpunk to dzieło mistrza przeżarte przez mole. CP jest duużo głębszy i poruszajacy, zadający pytania tykajacy nieprzyjemne kwestie. ME, którego kocham, to jednak bajeczka. Najwięcej głębi jest w kodeksach. Nie bez znaczenia jest też, że ME to trylogia, do postaci sie przyzwyczajało przez wieele godzin gry. Zastanówcie się, czy którąkoliwek część ME wyciętą z kontekstu ocenilibyscie jako wspaniałą fabularnie.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Oraz szukanie organów w piaskownicy.

Komentarzy:
0

…mamusia ubiła tylko dlatego, że zaciął się na ścianie budynku.

Komentarzy:
6

Ja też nie wiedziałam aż do piątku, a teraz dzielę się tą wiedzą z Tobą.

Komentarzy:
8

…i tracę punkt poczytalności.

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z