Netflix najpierw skupi się na grach przeznaczonych na urządzenia mobilne
Plany są jednak z pewnością dużo bardziej ambitne.
Największa portal streamingowy świata już od jakiegoś czasu postrzegany jest przez branżę gier jako jeden z głównych konkurentów (i vice versa), rywalizując z najpopularniejszymi produkcjami o wolny czas odbiorców. Wiosną okazało się jednak, że Netflix najprawdopodobniej zacznie mierzyć się z np. Epic Games, Riotem, Sony czy Microsoftem także w bardziej bezpośredniej walce.
Przed tygodniem informacje te oficjalnie potwierdzono, ale plany firmy pozostawały tajemnicą. Najnowsza wiadomość dla inwestorów rzuca na nie nieco światła. Dowiedzieliśmy się z niej, że spółka początkowo skupi się na produkcjach mobilnych. Jak czytamy:
Jesteśmy również na wczesnym etapie dalszej ekspansji w dziedzinie gier wideo i opierajmy się na naszych wcześniejszych doświadczeniach związanych z interaktywnymi projektami (np. „Black Mirror Bandersnatch”) i naszych tytułach w uniwersum Stranger Things. Postrzegamy gry jako kolejną kategorię treści, podobnie jak to było w przypadku naszej ekspansji w dziedzinie własnych filmów, animacji i dokumentów oraz reality show. Gry będą objęte abonamentem Netflix bez dodatkowych kosztów, podobnie jak filmy i seriale. Początkowo skupimy się przede wszystkim na grach na urządzenia mobilne. Jesteśmy jak zawsze podekscytowani naszą ofertą filmów oraz seriali telewizyjnych [...] ale uważamy, że nadszedł czas, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak nasi klienci cenią gry.
Pierwsze gry na Netfliksie mają pojawić się podobno już w 2022.