Amazon: Nawet AI nie potrafi wykryć wszystkich fałszywych recenzji

W poście na blogu Amazona wicedyrektor firmy Dharmesh Mehta poruszył temat fałszywych opinii, które zalewają portal aukcyjny. W zeszłym roku na Amazonie pojawiło się ponad półtora miliarda recenzji produktów: filtrowanie tak ogromnych zbiorów danych okazuje się problematyczne nawet dla Amazona, bo, jak przyznaje Mehta, firma nie jest w stanie w pełni zapanować nad fałszywymi opiniami.
Potrzeba pomocy
Amazon chwali się zastosowaniem nowoczesnych technologii, w tym modeli opartych na uczeniu maszynowym (czyli, de facto, sztucznej inteligencji), do rozwiązania problemu nieprawdziwych recenzji. Statystyki są imponujące: w 2022 r. Amazon zidentyfikował i usunął ponad dwieście milionów podejrzanych opinii. Gigant pozwał również ponad dziesięć tysięcy administratorów facebookowych grup, na których za napisanie fałszywej opinii można było dostać pieniądze lub darmowe produkty.
Ale post firmy nie jest utrzymany w triumfalnym tonie. Amazon wprost stwierdza, że aby w pełni zatrzymać falę nieprawdziwych opinii, potrzebna jest współpraca sektora publicznego i prywatnego, w tym innych korporacji technologicznych.
Facebook musi się przyłożyć
Gigant zachęca do wzajemnego udostępniania przez firmy informacji o strategiach i działaniach osób zaangażowanych w pisanie fałszywych opinii (Amazon wskazuje, że problem nie jest jednostkowy – kupowanie lub sprzedawanie recenzji to potężny i zorganizowany biznes). Korporacja domaga się również większego wysiłku instytucji państwowych w ściganiu i karaniu oszustów. Wreszcie, Amazon zachęca, by platformy społecznościowe, na których umawiają się autorzy fałszywych recenzji, efektywnie i w sposób zaangażowany wykrywały, a następnie blokowały tych użytkowników. Amazon wyraźnie nawiązuje tu do wspominanego wcześniej we wpisie Facebooka, który jest głównym miejscem komunikacji oszustów.
Mehta kończy swój wpis, pisząc:
Nie damy rady sami wygrać tej walki. Tylko porozumienie podobnie myślących podmiotów z sektora może naprawdę zatrzymać osoby odpowiedzialne za fałszywe recenzje, zwalczyć problem u źródła i zapewnić, że opinie są godne zaufania.
Czytaj dalej
-
48% graczy to kobiety, a gaming mobilny triumfuje nad konsolowym czy pecetowym. Nowy...
-
EA kpi z fanów Dead Space’a. Isaac Clarke powrócił w grze...
-
Asasyni walczący z Ku Klux Klanem? Ubisoft podobno skasował „zbyt polityczny”...
-
Fallout Day 2025 nadchodzi. Bethesda zaprasza na specjalną transmisję z okazji...
Jedna odpowiedź do “Amazon: Nawet AI nie potrafi wykryć wszystkich fałszywych recenzji”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Czyli korpo nie chce płacić podatków ale domaga się pomocy państwa w rozwiązywaniu problemów trapiących korpo? To samo korpo zachwala wolny rynek i brak regulacji ale równocześnie domaga się żeby inne korpo (również wychwalające wolny rynek i brak regulacji) wprowadzało dodatkowe regulacje?