2
20.07.2023, 15:45Lektura na 2 minuty

Arkane Austin poszukuje pracowników do nowej gry AAA

Twórcy m.in. Dishonored czy Deathloopa powracają do swojej ulubionej formuły po blamażu związanym z Redfallem.

Oficjalna strona ZeniMax opublikowała ofertę pracy w charakterze Lead Technical Engineera przy nowej grze AAA. Z opisu stanowiska wynika, że może chodzić o tytuł dla pojedynczego gracza z gatunku immersive sim / RPG. W samej produkcji jest szansa na pojawienie się modułu sieciowego, który wspomniany został w zakładce dotyczącej preferowanych umiejętności kandydata.

Powrót do charakterystycznej dla Arkane formuły zapowiadał już na początku tego roku Harvey Smith, dyrektor studia z Austin.


„Myślę, że w końcu powrócimy do bardziej zamkniętych, immersyjnych środowisk. Jednak chcieliśmy przekonać się, jak by to było wędrować po otwartym świecie Arkane i zobaczyć, dokąd zaprowadzi cię każda droga”.


Harvey Smith

Ostatecznie nieudany Redfall określany był mianem eksperymentu dla studia, które miało spróbować się w nieznanym sobie gatunku. Twórcy nie porzucili od razu produkcji, wydając spory patch, który rozwiązywał dużą część problemów z grą. Aktualizacja niestety nie zmieniła nastawienia społeczności co do produkcji. Swoje trzy grosze dołożył również Phil Spencer, komentując stan Redfalla na premierę


Myślę, że musimy poprawić kwestię angażowania się w gry, które są w połowie produkcji kiedy stają się częścią Xboksa. Nie wykonaliśmy dobrej roboty w kwestii współpracy z Arkane Austin i nie wykorzystaliśmy naszych wewnętrznych zasobów, by pomóc im przejść tę podróż.


Phil Spencer

Naturalne więc było, że po porażce i wcześniejszych zapowiedziach, Arkane powróci do gatunku, w którym specjalizują się od wielu lat. Niestety oferta pracy nie zostawia nam poszlak, które mogłyby sugerować, nad czym obecnie trwają pracę.

Matt Booty Xbox Games Studios Chief

Studio może natomiast liczyć na pełne wsparcie od Microsoftu. Matt Booty, szef Xbox Games Studios w niedawnej rozmowie z Axios powiedział:


Czuję się odpowiedzialny, ponieważ mogliśmy wykonać lepszą robotę z Arkane. (...) To był błąd, ale jak poważny? Chcę ich wspierać, aby mogli kontynuować pracę nad stworzeniem gry, o której myśleli.


Matt Booty


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów645

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze