rek

Assassin’s Creed Shadows ze zróżnicowanym arsenałem broni. Ubisoft zaprezentował typy oręża oraz system ulepszeń

Cezary "CZARY_MARY" Marczewski
Katany, sztylety tanto, kusarigamy, shurikeny, noże kunai i wiele więcej. Ubisoft opublikował artykuł skupiający się na rodzajach oręża dostępnych w Assassin’s Creed Shadows.

Już niedługo okaże się, czy pomysł Ubisoftu na Assassin’s Creed Shadows okazał się trafiony. Fani serii od lat domagali się odsłony umiejscowionej w feudalnej Japonii, jednak pierwsza prezentacja Shadows spotkała się ze sporymi kontrowersjami. Później nie było wcale lepiej – Ubisoft zapowiedział figurkę budzącą skojarzenia z wybuchem bomby atomowej w Nagasaki i… pomylił Polskę z Rosją. Mimo to dziennikarze mający okazję spędzić kilka godzin z najnowszym Assassin’s Creed wypowiadają się o nim umiarkowanie dobrze – miłośnicy cyklu o skrytobójcach powinni być zatem raczej zadowoleni, a każdy, kto narzekał wcześniej na Origins, Odyssey czy Valhallę, będzie najpewniej marudził także na Shadows.

https://www.youtube.com/watch?v=zxtJFdnMo7k

Pewni mogliśmy być natomiast, że wraz ze zbliżającą się premierą otrzymamy coraz więcej materiałów prezentujących rozgrywkę – po 20-minutowym gameplayu skupiającym się na różnicach między Naoe a Yasuke oraz tajemniczej wyspie pełnej uroczych kotków przyszła więc pora na artykuł Ubisoftu poświęcony typom oręża. Trzeba przyznać, że będzie w czym wybierać. Jako skrytobójczyni sięgniemy po katanę, sztylet tanto, kusarigamę (japoński rodzaj sierpa z łańcuchem zwięczonym obciążnikiem) oraz shurikeny i noże kunai. Samuraj z kolei skorzysta z dłuższej katany, naginaty (broni drzewcowej przypominającej włócznię), maczugi kanabo, łuku oraz broni palnej (teppo).

{„alt” => „”, „caption” => „”, „imageUrls” => [„https://cdn.cdaction.pl/images/2025/03/18/cbe1d14b-3657-4842-991d-fb2fb97073c1.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2025/03/18/87cc55c0-0478-4cc9-8533-61f158fe2c07.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2025/03/18/92ecc701-f02e-401d-be75-876aeddc70a7.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2025/03/18/898d4d3d-4942-4f99-aa9e-65e08aa2b0e5.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2025/03/18/9009b53b-3934-45f3-a312-c12c7987318f.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2025/03/18/d294ea4d-7272-4025-a32c-d4090be75759.jpeg”], „isStretched” => false}

Skuteczność każdej z broni zależeć będzie w dużej mierze od tego, w jakim stopniu opanowaliśmy dany rodzaj rynsztunku w drzewku umiejętności. Tradycyjnie będziemy mogli także ulepszać oręż, zwiększając jego poziom w kuźni oraz dodając doń dodatkowe bonusy. Mamy tu także pięciostopniowy system rzadkości przedmiotów przywodzący na myśl hack’n’slashe i looter shootery (zwykły, niezwykły, rzadki, epicki, legendarny). Ubisoft podkreśla ponadto, że Shadows da nam dużo swobody – nie będziemy musieli się zatem zbytnio przejmować tym, czy poszczególne elementy uzbrojenia współgrają ze sobą.

Assassin’s Creed Shadows ukaże się 20 marca 2025 roku na pecetach, PlayStation 5 i Xboksach Series X/S.   

Dodaj komentarz