1
6.02.2024, 07:30Lektura na 2 minuty

Avowed: Obsidian już pracuje nad ulepszeniem walki

Twórcy podobno w pocie czoła pracują nad ulepszeniem walki w Avowed – swoim nowym erpegu osadzonym w świecie Pillars of Eternity.

Historia Avowed nie wygląda jakoś specjalnie bogato, bo po 3 latach od pierwszej, wyjątkowo lakonicznej zapowiedzi, dostaliśmy jeden zwiastun, po którym natychmiast pojawiły się głosy krytyki. Jeden z developerów przyznał wówczas, że produkcja nie była nawet w fazie alfy, co – biorąc pod uwagę czas produkcji współczesnych gier – w połączeniu z deklaracją tegorocznej premiery może wydawać się zadaniem mocno karkołomnym.

Po publikacji zwiastuna na Developer_Direct Obsidian ponownie zderzył się z krytyką, ale dzielnie odpierał zarzuty, trochę studząc oczekiwania, a trochę obiecując przygodę w stylu ulubionych gier fanów, takich jak Fallout: New Vegas. Teraz reżyserka Avowed, Carrie Patel, wzięła udział w 377. odcinku podcastu Dropped Frames, gdzie skomentowała jeden z najczęściej krytykowanych aspektów zwiastunów:


Chcemy mówić o grze coraz więcej, ale oczywiście jej rozwój ciągle trwa. Podnosi nas na duchu to, że fani zwracali uwagę na rzeczy, nad którymi aktywnie pracujemy, takimi jak feeling walki.


Carrie Patel, reżyserka Avowed

Następnie Patel stwierdziła, że to, co widzieliśmy na ostatnim zwiastunie, nie było ani finalną, ani nawet nie obecna wersją mechaniki walki, ponieważ w ostatnich tygodniach developerzy poczynili już kolejne postępy.

Pozostaje zatem pytanie: dlaczego Obsidian nie pokazał nowszego materiału? Po co najmniej 4 latach w produkcji i na kilka miesięcy przed premierą, Avowed powinno już chyba być w bardziej stabilnej fazie prac i dopieszczaniu poszczególnych elementów, a nie wymienianiu jednej z podstawowych mechanik zabawy… Chyba że sugestie dotyczące ciągłego ulepszania gry mają stać się pretekstem do przesunięcia daty premiery, ale tutaj na drodze, tak jak kiedyś Redfallowi, może stanąć Microsoft. Z drugiej strony może gigant z Redmond po klęsce gry Arkane wyciągnął jakieś wnioski na przyszłość…


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1040

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze