Baldur’s Gate 3 mógł rozejść się już w nakładzie 5 mln egzemplarzy

Baldur’s Gate 3 mógł rozejść się już w nakładzie 5 mln egzemplarzy
Krzysiek "Gwint" Jackowski
W sprzedaż Baldur’s Gate 3 wliczane są również kopie z okresu wczesnego dostępu.

Chyba nie muszę mówić, z jakim hitem mamy do czynienia. Baldur’s Gate 3 nie mógł pojawić się w lepszym momencie dla graczy, co widać zresztą po ogromnym zainteresowaniu produkcją, której nie spodziewał się sam szef Lariana. Gra od chwili premiery nie opuszcza szczytu bestsellerów Steama, a sam debiut był drugim największym na platformie Valve w tym roku. Baldura przegoniło jedynie Hogwart’s Legacy. W planach znajduje się także ogromny patch do gry, który obejmować ma aż tysiąc poprawek. I chociaż twórcy zaliczyli małą wpadkę z ostatnim hotfiksem, to nie zmieniło to poglądu graczy na największy hit 2023 do tej pory. 

Całe zamieszanie związane z Baldur’s Gate III mają potwierdzać również słupki sprzedażowe. Według dokumentów Ambasady Belgii w Chinach tytuł miał już okazję trafić do ponad 5,2 miliona graczy

Gra sprzedała się w 5,2 miliona egzemplarzy na PC z ponad 870 tysiącami graczy jednocześnie i recenzjami na poziomie 94,3%. Na Metacriticu Baldur’s Gate 3 jest obecnie ósmą najwyżej ocenianą grą w historii ze średnią ocen 97%, najwyższą dla gry wideo od 2010 roku.

https://www.youtube.com/watch?v=PXTAjbGV9dc

Takie liczby muszą z pewnością robić wrażenie, szczególnie na firmach, które mówiły, że gry dla pojedynczego gracza odchodzą do lamusa. Wynik wydaje się być jeszcze ciekawszy, gdy spojrzymy na niego pod kątem sprzedaży we wczesnym dostępie. Według tego samego dokumentu belgijskiej ambasady Baldur’s Gate 3 przed oficjalną premierą trafił do 2,5 miliona graczy. 

Wszystkie cyferki zadowalają na pewno studio Larian, a trzeba powiedzieć, że to dla niego dopiero początek. Na horyzoncie majaczy już premiera na PlayStation 5, która ma nastąpić 6 września. Obecnie produkcja jest także drugą najlepiej sprzedającym się tytułem na PSN. W przyszłości ma również pojawić się edycja na Xboksa, jednak termin premiery nie jest znany.

9 odpowiedzi do “Baldur’s Gate 3 mógł rozejść się już w nakładzie 5 mln egzemplarzy”

  1. Dlaczego akurat ambasada Belgii w Chinach? (+odnośnik chyba nie działa)

    • Wygląda na to, że ambasada chciała pochwalić się nowym skarbem narodowym (Larian to belgijskie studio). A link działa, tylko potrafi chwilę się ładować.

  2. Można ostrożnie zakładać, że do końca roku pęknie granica 10 mln sprzedanych kopii. Okazały wynik jak na niewielkie studio robiące gry w niszowym gatunku.

    • Okazały wynik jak na dosłownie każde studio, choć gdyby wydawcą było Square, to właśnie czytalibyśmy o „niespełnieniu wysokich oczekiwań”. Inna sprawa, że osiągnięto go przy właściwie szczątkowej kampanii marketingowej, jeśli nie liczyć tych paneli organizowanych przez Larian. To niezwykle rzadki przykład gry tak dobrej, że właściwie „sprzedaje się sama”.

    • Niewielkie studio które zatrudnia więcej ludzi niż Bethesda Game Studios.

    • Właśnie, to mitologizowanie Lariana jako małego indie studia jest już trochę niepoważne, bo mówimy o 400-osobowej grupie ludzi. Indie to oni może byli jak zaczynali te 25 czy ileś lat temu, ale dziś to sprawna i bardzo zamożna maszyna.

    • @AVALER
      Otóż nie. Bethesda już kilka lat temu zatrudniała podobną ilość pracowników, co teraz Larian, który to, przypomnę, rozpoczynał preprodukcję Baldurka dysponując zaledwie około 150 osobowym zespołem. Porównania z Bethesdą nie mają sensu także z tego powodu, że projekty studia powstawały w kooperacji z deweloperami podległymi Bethesda Softworks, choćby Arkane, a szczególnie Machine Games. No i nie zapominajmy o drugim najważniejszym czynniku: o ile Larian (wbrew szybko ukróconym plotkom) finansuje się sam, o tyle Bethesda mogła liczyć najpierw na zaplecze finansowe Zenimaxa, a teraz Microsoftu. Ludzie piszący o Belgach jako „zamożnej maszynie” ewidentnie nie chcą pamiętać, że studio jeszcze w 2013 roku stało na krawędzi bankructwa, co ma niebagatelne znaczenie w kontekście ogromnego sukcesu Baldur’s Gate III.

    • Jako „ludzie piszacy (…)”* przypomne, ze 2013 byl dekade temu, a EA tez w latach 80 nie mialo tyle kasy, co dzis ;-).

      Nie ujmujac oczywiscie Larianowi sukcesu i talentu, ale takie fanbojowanie jest mega krindżowe, przykro mi :-D.

      *Rozumiem, ze nadal masz muszki w nosie, ze sie podsmiewalem z twojej krucjaty przeciwko recenzji Zeldy, ale nie martw sie, juz Ci wybaczylem :-*.

  3. Ad rem, super ze jest taki sukces, oby mogli teraz odpoczac, a potem zrobic jakas mniejsza gre <3.

Dodaj komentarz