23
14.04.2022, 16:30Lektura na 3 minuty
Wideo

CD Projekt: Wyniki powyżej oczekiwań. Cyberpunk 2077 rozszedł się w 18 mln kopii

CD Projekt ma powody do świętowania. Wyniki finansowe za 2021 rok pokazują, że kryzys cyberpunkowy został zażegnany.


Jakub „rajmund” Gańko

Nadszedł ten czas w roku, kiedy CD Projekt publikuje wyniki finansowe całej grupy za poprzednie 12 miesięcy. 2021 upłynął niewątpliwie spokojniej w porównaniu do 2020, kiedy to premiera Cyberpunka 2077... cóż, nie do końca poszła zgodnie z oczekiwaniami. Tak naprawdę, pomijając premierę Pogromy potworów, najważniejsze wydarzenia z obozu CD Projekt Red rozegrały się dopiero w pierwszych miesiącach tego roku: mam na myśli wypuszczenie next-genowego patcha dla Cyberpunka 2077 oraz zapowiedź kolejnego Wiedźmina. Ale to właśnie usprawnienia Night City były jednym z głównych tematów dzisiejszej prezentacji.

Przychody grupy CD Projekt w 2021 roku przekroczyły 888 mln zł - w głównej mierze za sprawą sprzedaży Cyberpunka 2077. Przygody V sprzedały się w ponad 18 mln egzemplarzy (stan na 14 kwietnia 2022). Za ponad połowę sprzedaży odpowiadają pecety (55%), następnie PlayStation (27%) oraz Xboksy (18%). Dla porównania wszystkie gry o Wiedźminie sprzedały się jak dotąd w ponad 65 mln kopii, z czego Dziki Gon odpowiada za ponad 40 mln.

Zysk netto CD Projektu w czwartym kwartale 2021 roku wyniósł 87,5 mln zł - to wynik o 9,6 proc. wyższy od oczekiwań analityków. Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych, poinformował, że sprzedaż Cyberpunka 2077 to efekt intensywnych prac nad usprawnieniem produkcji. W zeszłym roku wydano łącznie aż osiem aktualizacji, a warto dodać, że to wcale nie koniec szlifowania tego tytułu.


Wierzymy w długoterminowy potencjał naszej najnowszej produkcji, dlatego jednym z naszych priorytetów w 2021 r. była praca nad ulepszaniem rozgrywki Cyberpunka 2077. Jesteśmy zadowoleni z obecnego stanu gry, a także z przyjęcia przez społeczność graczy wersji na konsole najnowszej generacji, którą wydaliśmy w lutym br. Do tej pory sprzedaliśmy ponad 18 mln kopii Cyberpunka


Piotr Nielubowicz

Nielubowicz dodał także, że zespół wciąż pracuje nad kolejnymi DLC, a także dużym, fabularnym dodatkiem. Studio miało wyciągnąć wnioski z premiery Cyberpunka i zaktualizowało strategię rozwoju całej grupy. Więcej na ten temat opowiedział Adam Kiciński, prezes grupy CD Projekt.


Chcemy się rozwijać i pracować efektywniej, dlatego podjęliśmy inicjatywy mające na celu zmianę sposobu tworzenia gier i podejścia do komunikacji zewnętrznej studia, a także większy rozwój zespołu. W ramach transformacji RED 2.0 sukcesywnie wprowadzamy do naszych zespołów deweloperskich zwinne metodyki pracy, czyli tzw. Agile. Choć jeszcze dużo pracy przed nami, już teraz zauważamy pozytywne efekty tych zmian


Adam Kiciński

CD Projekt łączy duże nadzieje z dwoma nowymi studiami w Vancouver i Bostonie. To drugie, The Molasses Flood, ma prowadzić prace nad własną grą, której akcja będzie się rozgrywać w jednej z franczyz Redów. Obie doskonale nam znane marki mają być wciąż mocno rozwijane, często w nieoczywisty sposób. Jako przykład takich działań Nielubowicz podał zeszłorocznego Pogromcę potworów na smartfony czy anime Cyberpunk: Edgerunners, które trafi na Netfliksa w drugiej połowie tego roku.

Pełne sprawozdanie finansowe znajdziecie TUTAJ, a jego podsumowanie poniżej:


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów2001

Obserwujących10

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze