15.08.2023, 12:00Lektura na 3 minuty
Wideo

Cities: Skylines 2 – Raje podatkowe i łańcuchy jak z Anno. Oto ekonomia gry

Przyjęte w Cities: Skylines 2 rozwiązania przypominają miszmasz Cities: Skylines Industries oraz łańcuchów produkcyjnych z Anno.

Developerzy z Colossal Order zebrali nas tu jak co tydzień, abyśmy gremialnie zapoznali się z atrakcjami, które dodadzą do wyczekiwanego Cities: Skylines 2. Nieraz wspominali już o drogach, nakręcili fanów transportu miejskiego na zmiany w tym zakresie, chwalili się zmienioną mechaniką dóbr, zapowiedzieli wypadki drogowe. W najnowszym materiale trochę odchodzą od tematyki urbanistycznej. Tym razem dowiadujemy się coś niecoś o ekonomii oraz produkcji.


Easy to learn, hard to master

Cities: Skylines 2 będzie zawierać w podstawce DLC Industries. Oznacza to, że w naszej gestii będzie budowanie całych łańcuchów dostaw niczym w Anno. Twórcy chwalą się, że można nawet zacząć od wydobycia rudy w kopalniach odkrywkowych. Ich obszar, podobnie jak farm i wielu innych, wyznaczymy na mapie w dowolny sposób. 

Założeniem wspomnianej mechaniki jest opcjonalność. Gracz może wybrać, jak bardzo chce się zaangażować w mikrozarządzanie. Jeśli zignoruje sprawę, brakujące dobra importują się same jak w rzeczywistości. A jeśli nie, to przed chętnym stoi zabawa w ustawianie każdego etapu produkcji.

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Raj podatkowy

W pierwszej części firmy działały prosto. Budowały się na wyznaczonych do tego miejscach od razu. Potem ewentualnie budynek opuszczały. Teraz ma być inaczej. Do gry wkracza pojęcie wynajmu. Własność prywatna może przechodzić z rąk do rąk. Często będzie tak, że najpierw postanie budynek, a potem dopiero zawiśnie na nim szyld korporacji.

Idą za tym gruntowne zmiany w podatkach. Podzielone są teraz na kategorie. Obniżając oraz podwyższając je, wpłyniemy znacznie na produkcję w danym mieście. Jako przykład podano obniżenie podatku na produkcję mebli, która zrobiła z okolicy raj dla ich producentów. Nie powinno być problemów ze stworzeniem własnej Doliny Krzemowej czy miasta słynącego z lokalnych browarów...

Pojawia się także wrażliwa kwestia eksportu. Algorytm weźmie pod uwagę jego koszt. Warto będzie np. produkować ciężkie rzeczy na miejscu, bo ich transport jest droższy. Jeśli jednak nadal chcemy się w to bawić, nie wytrzymamy bez dobrego połączenia kolejowego lub morskiego. Chyba że chcemy wozić węgiel tirami...

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Życie codzienne

Brzmi to szalenie, ale w Cities: Skylines 2 znajdziemy też cały cykl życia przeciętnego domu. Dorośli mieszkańcy przy wprowadzaniu się uwzględnią koszt (w walucie, czasie oraz wygodzie) dotarcia do pracy. Będą też chcieli wydawać pieniądze na podstawowe produkty oraz głupoty. Uwzględnią też wysokość czynszu. 


Duże rodziny preferują większe mieszkania na obszarach o niskiej i średniej gęstości zaludnienia, podczas gdy małe są zadowolone z mniejszych mieszkań na obszarach o dużym zagęszczeniu i niskich czynszach.


Wracając na chwilę do firm... Należy wspomnieć, że one także zaczną funkcjonować płynnie. W przypadku problemów z produkcją uciekną się np. do zwalniania pracowników.

Całość jak zawsze omówiono w filmie:

Dalsze szczegóły dla pasjonatów znajdziecie TUTAJ.

Cities: Skylines 2 ukaże się 24 października 2023 na PC, PS5 i XSX.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze