19.03.2025, 12:45Lektura na 2 minuty

Nowa aktualizacja Cities: Skylines 2 wprowadzi szereg usprawnień. Więcej poziomów trudności oraz łatwiejsza walka z bezdomnością

Czeka nas znacząca poprawa jakości życia, nie tylko w mieście.

Z okazji dziesiątej rocznicy serii Cities: Skylines druga odsłona gry otrzyma bardzo obszerną aktualizację. Zarówno przed grą, jak i jej twórcami ze studia Colossal Order jeszcze długa droga, zanim stanie się w pełni grywalna, zapowiedziana zawartość przestanie zaliczać opóźnienia, a fani na nowo zyskają zaufanie do developerów po serii starć niedługo po premierze gry.

Co przyniesie jednak rocznicowa aktualizacja? Stałym punktem są oczywiście wszelkie poprawki błędów oraz wydajności gry – to są podstawy podstaw. Warto jednak zwrócić uwagę na sporo zmian w rozgrywce. Patch 1.2.5f1 wprowadzi dwa nowe poziome trudności: łatwy oraz normalny, dzięki czemu tytuł stanie się przystępniejszy mniej zaawansowanym odbiorcom city-builderów.

Łatwiejsze życie w miastach będą mieli także bezdomni, gdyż gracze otrzymają specjalne narzędzia, które pozwolą monitorować skalę tegoż zjawiska. Oprócz tego bezdomnych będzie można łatwiej zlokalizować i przeanalizować ich historie. Poprawiono także zachowania mieszkańców podczas wyprowadzek, aby ograniczyć skalę bezdomności.

Zmieniono także zachowania młodych dorosłych. Od teraz nie będą wyprowadzać się z domu rodzinnego od razu po osiągnięciu „niezależności”. Często doprowadzało to do sytuacji, w której mieszkańców nie było stać na nowe lokum, bądź takowych wcale nie było, co doprowadzało do narastającej bezdomności. Od teraz młodzi dorośli pozostaną w domach rodzinnych, aż nie uzbierają wymaganych środków na własne cztery ściany, a rodzina może ich w tych staraniach nieco wesprzeć. Jeśli jednak nie zadbamy o odpowiednią dostępność domów w przystępnych cenach, mieszkańcy zaczną wyprowadzać się z naszego miasta.

W ramach najnowszej aktualizacji do Cities: Skylines 2 dodane zostaną także tematyczne parki z okazji dziesiątej rocznicy premiery pierwszej odsłony. W tytuł zagracie wyłącznie na PC, gdyż konsolowa edycja ponownie zalicza opóźnienie.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów814

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze