Coraz więcej twórców gier nie wierzy w Metaverse i technologię blockchain
Według ankiety Game Developers Conference twórcy gier nie są przekonani, że Metaverse i technologia blockchain zaprowadzi branżę w jakieś sensowne miejsce.
Ah, Metaverse. Przyszłość internetu, ktoś kiedyś mówił. Ta sama przyszłość, która już niecały rok temu cierpiała na chroniczny spadek liczby graczy i była (lub dalej jest) nieodłącznie kojarzona z NFT, w których doprawdy zakochali się gracze. Ulubiony moment to zapewne gwałtowne załamanie rynku w maju ubiegłego roku. Jak wiemy, wiele osób stojących na czele studiów było tymi pomysłami zachwyconych. Jednak Metaverse i technologia blockchain wśród samych twórców cieszą się już znacznie mniejszym poparciem, o czym świadczą wyniki ankiet z Game Developers Conference 2023.
Jeśli cofniemy się o rok, to dotrzemy do ankiety z tej samej strony. Tamtejsze wyniki również nie były szczególnie przychylne dla NFT, ponieważ ponad 70% developerów nie było zainteresowanych umieszczaniem tokenów w swoich grach. Tym razem na dane złożyło się około 2300 twórców gier i w przedstawionych wynikach możemy chociażby przeczytać, że według 45% ankietowanych koncepcja Metaverse nigdy nie spełni swojej obietnicy. Część oczywiście twierdzi inaczej, ponieważ 14% uważa, że najlepszym kandydatem w tej kwestii będzie... Fortnite. Minecraft jest na drugim miejscu z 7% głosów, a jeszcze dalej Roblox, na którego wskazało 5% ankietowanych. Chociaż ten ostatni to akurat dość ciekawy przypadek, o czym szerzej rozpisał się Wokulski po swojej wizycie na wirtualnej mszy.
Z kolei jeśli chodzi o blockchain... tutaj już jest ciut większa rozbieżność, ponieważ aktualnie używanie tej technologii zgłosiło całe 2% ankietowanych, a aż 75% przyznało, że nie jest tym zainteresowane.
W ankiecie Game Developers Conference możemy znaleźć jeszcze więcej interesujących danych, w tym na przykład informację, że 91% developerów zgłosiło problem z toksycznością graczy wobec twórców gier. Uczestnicy zostali również zapytani o wpływ przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft (które może nie dojść do skutku przez Komisję Europejską) i aż 44% uznało, że może ono mieć zły wpływ na branżę. Zainteresowani mogą pobrać pełne wyniki ankiety Z TEGO MIEJSCA.