Czekacie na nowego Dooma? Jest już mod, który dodaje pukawki z The Dark Ages do klasycznych odsłon
Rip and tear, ale w średniowiecznym Doomie 2.
Od pierwszej zapowiedzi Doom: The Dark Ages, tytuł prezentuje się dokładnie tak, jak powinien – chyba nikt nie liczył na drastyczne zmiany w formule po dwóch niezwykle udanych odsłonach. Moim zdaniem id Software i tak balansuje już na bardzo cienkiej linie pomiędzy sensownymi dodatkami i przekombinowaniem. Jakkolwiek firma nie próbowałaby jeszcze tego tytułu reklamować, najbardziej wiarygodnym testem będzie sama premiera i możliwość pogrania w to dłużej, bo Eternal po pewnym czasie z uwagi na częsty „platforming” robił się męczący. Czy z powolniejszą, nastawioną na brutalną siłę rozgrywką z The Dark Ages będzie podobnie? Społeczność Dooma na szczęście nie dzieli moich obaw, dzięki czemu już teraz możemy zagrać w The Dark Ages… w pewnym sensie.
Modderzy Dooma to ponad trzydziestoletnia historia o wielu utalentowanych osobach oraz dziwacznych pomysłach i bez problemu ktoś mógłby stworzyć o tym grubą książkę, na którą czekam już od dawna. Gdzieś przy końcu niewielki rozdział mógłby zostać poświęcony modowi Doom Darkfall, którego głównym zadaniem jest przeniesienie pukawek i innych elementów z The Dark Ages do starszych odsłon serii, w tym konkretnym przypadku do Dooma 2. Jak to działa, skoro id Software jeszcze nie wydało samej gry? Bardzo prosto: rzecz napędza czysta, nieskrępowana energia moddingu i wygląda to tak:
Modyfikacja zawiera w zasadzie wszystko to, co id Software umieściło w materiałach promocyjnych The Dark Ages minus Denuvo. Są pukawki, tarcza, którą można rzucać, a nawet animacje zabójstw. Oczywiście nie jest idealnie i prawdziwy „port” pojawi się wtedy, kiedy społeczność dobierze się do pełnej wersji nowego Dooma – obstawiam, że będzie trzeba poczekać maksymalnie 2-3 tygodnie po premierze wyznaczonej na 15 maja bieżącego roku.
Darkfall aktualnie ciągle jest w powijakach. Na razie można sprawdzić demo dostępne na Moddb i warto to zrobić, chociaż znajdziemy tu sporo uproszczeń i placeholderów. Twórca moda nie zdradził żadnych konkretnych terminów wydania pełnej wersji.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.