Długi gameplay z The Outer Worlds 2. Pod wieloma względami wierna kontynuacja, ale nie zabrakło nowości
Nowe dzieło Obsidianu pokazuje kosmiczny pazur.
Po latach oczekiwania wreszcie dostaniemy konkrety – na czerwcowym Xbox Games Showcase 2025 zobaczymy nowe materiały dotyczące The Outer Worlds 2. Gdyby to wam nie wystarczyło, to po evencie odbędzie się The Outer Worlds 2 Direct, gdzie developerzy przekażą jeszcze więcej informacji dotyczących gry. Może już czas na datę premiery?
Do tej pory mogliśmy zobaczyć tylko to, co udostępniał sam Obsidian, a zbyt wiele tego nie było; zwiastun potwierdzał oczywisty powrót korporacyjnych, przerysowanych do granic śmieszków i nie mówił zbyt wiele na temat nowości w rozgrywce. Teraz dziennikarze IGN-u mieli okazję samodzielnie sprawdzić, jak działa The Outer Worlds 2. Chyba nikt nie będzie zaskoczony kiedy napiszę, że to więcej tego samego. Są nowe, dużo lepsze animacje, całość wydaje się mniej drewniana i to niewątpliwie jest krokiem w dobrym kierunku. Wszystkie postacie mają zasłonięte twarze – może animacje nie są w pełni gotowe, jednak choć rozmowy działają na zasadzie „gadających głów”, to pojawiło się więcej gestykulacji. Prezentowany fragment gameplayu to całe zadanie, w którym jest trochę skradania, gadania oraz walki. Wrażenia psuje trochę styl rozgrywki, dlatego zalecam oglądać większość materiału na przyspieszeniu.
The Outer Worlds 2 to nieodrodny syn pierwowzoru. Wszystko działa tutaj tak samo lub bardzo podobnie, zachowano też charakterystyczne poczucie humoru, które mnie akurat trochę męczyło. „Jedynka” była niezbyt słusznie reklamowana jako sukcesor New Vegas i z takim nastawieniem do niej siadałem. Tymczasem The Outer Worlds ma swoją własną tożsamość, choć nie do końca udało się ją dobrze ukazać w oryginale – może kontynuacja zrobi to lepiej?
Tymczasem Avowed, poprzednia gra Obsidianu ciągle jest ulepszana, a jej start sugerował, że mamy do czynienia z hitem. Tu bym się trochę spierał, bo choć gra jest dostępna w Game Passie, to Steam też może być probierzem zainteresowania. Po zaledwie 2 miesiącach od premiery, liczba graczy w Avowed spadła do około tysiąca dziennie, tymczasem obok pozytywnych ocen uwydatniły się te wytykające przegadanie całej gry i jej nieznośną przeciętność. Czy z The Outer Worlds 2 będzie podobnie? Czas pokaże, na razie warto uzbroić się w cierpliwość i poczekać na oficjalną prezentację w czerwcu.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.