Działanie Losowego generatora map oraz szablonów w Heroes of Might and Magic: Olden Era ujawnione. Unfrozen wyjaśnia zmiany
Oprócz tego zapowiedziano specjalny przedświąteczny stream.
Unfrozen chyba doskonale rozumie, z czym powinien wiązać się grudzień każdego roku. Z obfitą liczbą prezentów. Co i rusz na Discordzie studia ujawniane są nowe jednostki, zaklęcia czy artefakty z Heroes of Might and Magic: Olden Era, a twórcy regularnie publikują także devlogi wyjaśniające konkretne mechanizmy gry. Stworzono nawet specjalny kalendarz adwentowy, dzięki któremu możecie poznać kawałek lore’u najnowszych Heroesów.
Jeśli zaś interesuje was bardziej gameplayowa strona, to odsyłam do niedawnego tekstu, gdzie wraz z b-side’em (jako pierwsi na świecie) dzielimy się naszymi wrażeniami z gry w Heroes of Might and Magic: Olden Era. Na naszej stronie znajdziecie też artykuł podsumowujący wszystko, co wiemy o nowych Heroesach. Między lekturą tych dwóch dość obszernych tekstów zachęcam też do zajrzenia do kolejnego devloga opublikowanego przez Unfrozen. Studio wyjaśnia w nim działanie Losowego generatora map oraz szablonów w Heroes of Might and Magic: Olden Era. Oprócz tego wypuszczono krótki materiał zapowiadający przedświąteczną transmisję-niespodziankę.
Data transmisji (22 grudnia) pokrywa się z ostatnim okienkiem we wspomnianym wcześniej kalendarzu adwentowym, a zatem będzie to najpewniej jakaś duża nowość, którą Unfrozen uraczy graczy na Święta Bożego Narodzenia. Stream odbędzie się na Twitchu oraz YouTubie o godzinie 16.00. Ale wróćmy już do Generatora Map w Olden Erze.
Jednym z głównych problemów generatorów map z poprzednich częściach Heroesów był brak precyzji w dostosowaniu ustawień danego scenariusza. Mogliśmy wybrać tylko ogólną liczbę graczy, siłę stworów na mapie czy jej typ albo skorzystać z gotowego szablonu, który można było modyfikować tylko w ograniczonym stopniu. Prowadziło to czasem do sytuacji, w których np. w strefie startowej brakowało siedlisk czy banków stworzeń, przez co pokonanie neutralnych strażników pilnujących wyjścia było prawie niemożliwe.
Unfrozen zamierza naprawić tego typu bolączki, wprowadzając do swojego generatora kilka usprawnień. Przed stworzeniem mapy będzie on m.in. sprawdzał, czy ścieżki do nowych stref nie są losowo zablokowane przez jednostki inne niż strażnicy, upewniał się, że odległość między miastem startowym a strefą z większą ilością zasobów jest taka sama, czy (co chyba najważniejsze) wprowadzał opcję Przymusowej Zawartości mapy.
Przymusowa Zawartość to inaczej obiekty, które na danej mapie będą musiały się pojawić w konkretnej, ustalonej przez nas liczbie. Na etapie tworzenia szablonu wybierzemy praktycznie dowolny rodzaj budynku, którego obecność na mapie będzie obowiązkowa. Oprócz liczby takich miejsc ustalimy także inne parametry, jak np. odległość od miasta startowego, dzięki czemu zyskamy pewność, że odpowiednie kopalnie zawsze będą w zasięgu ręki.
Unfrozen zapewnia, że Losowy generator map w Heroes of Might and Magic: Olden Era będzie znacznie bardziej wszechstronny niż w poprzednich częściach oraz pozwoli na precyzyjniejsze dostosowanie parametrów szablonu. Jeżeli chcecie zagłębić się w bardziej techniczne szczegóły, to odsyłam do treści devloga podlinkowanego powyżej.
Czytaj dalej
Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.