Fani Split Fiction znaleźli i ukończyli piekielnie trudne wyzwanie. W nagrodę zobaczą następną grę Hazelight Studios
Hazelight Studios ukryło w Split Fiction sekretny poziom o wiele mówiącej nazwie Laser Hell.
Hazelight Studios ma powody do radości. Najnowsza gra firmy, Split Fiction, okazała się sukcesem zarówno artystycznym, jak i komercyjnym. Fani kooperacji dosłownie rzucili się na przygody Mio i Zoe, a dwóch z nich udało się już nawet skończyć ukryte wyzwanie – niecałe dwa tygodnie od premiery! Sekretna plansza nosi nazwę Laser Hell, co dużo mówi o jej zawartości i poziomie trudności. Mamy tu zatem bardzo wymagającą sekcję platformową z laserami w rolach głównych.
Co ciekawe po ukończeniu tajnego poziomu w grze odtwarza się film z Josefem Faresem. Na nagraniu twórca Split Fiction gratuluje ukończenia wyzwania i podkreśla, że nawet w samym Hazelight jest niewielu developerów, którym udało się przejść Laser Hell.
Wow, niesamowite! Musicie zrozumieć, że w naszym zespole jest niewiele osób, którym udało się to osiągnąć. Ukończenie tego wyzwania zajęło nam bardzo dużo czasu i mówię wam – udało wam się dokonać czegoś naprawdę szalonego.
Dalsza część filmu sugeruje, że twórcy Split Fiction doskonale zdawali sobie sprawę, że prędzej czy później osiągnięcie to zostanie zarejestrowane i pojawi się na YouTubie. Fares zachęca więc widzów do odpalenia Split Fiction i przekonania się na własnej skórze, jak bardzo wymagającym poziomem jest Laser Hell. Padają nawet deklaracje o nagrodzie dla osób, którym jako pierwszym udało się ukończyć to piekielnie trudne wyzwanie.
Jeśli spotkacie mnie w prawdziwym życiu i udowodnicie, że faktycznie skończyliście Laser Hell, to mogę wam obiecać, że zabiorę was do Szwecji i pokażę wam materiały z naszej kolejnej gry.
Wszystko wskazuje na to, że Fares dotrzyma słowa. Gracze, którzy jako pierwsi znaleźli i ukończyli Laser Hell (chińscy speedrunerzy sharkOvO i E1uM4y), zostali bowiem wymienieni i docenieni przez developera na X-ie (dawniej Twitterze). Twórca raz jeszcze wyraził swoje zdumienie i zadeklarował, że zaprosi Chińczyków do siedziby studia w Sztokholmie.
Trzeba przyznać, że wspomniany wyczyn robi naprawdę spore wrażenie, ale należy docenić także pomysł twórców zarówno na samą nagrodę, jak i implementację nagrania z Faresem w grze. To nie pierwszy raz, gdy Hazelight Studios pokazuje, jak bardzo ceni sobie kreatywność. Konkurencja powinna brać przykład.
Split Fiction zadebiutowało 6 marca na pecetach, PlayStation 5 i Xboksach Series X/S.
Czytaj dalej
Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.