Forspoken mogło kosztować fortunę. Cena tej porażki powala
Luminous Productions mogło mieć spory budżet na swoją grę. Plotki sugerują ponury obraz.
Czy 100 milionów to dużo? Tak, jeśli gra, na którą je wydałeś, okazała się klapą. Zmierzam do tego, że gdyby Forspoken było jednogłośnie wielbione przez graczy z całego świata i zbierało same pochwały, to prawdopodobnie nikt nie rozpisywałby się o kosztach, a zamiast newsa, który właśnie czytacie, mielibyśmy coś w stylu: „Gdzie w Forspoken można znaleźć łopatę?”.
Nie mam pojęcia, czy w tej grze jest jakaś tajemnicza łopata, ale z pewnością bym o niej napisał, gdyby gra się dobrze sprzedała… Wiecie co? Najlepiej zacznijmy od nowa, ale już bez moich bredni, bo średnio to wyszło. Square Enix nie jest zadowolone ze sprzedaży Forspoken, a budżet gry podobno przekroczył 100 milionów dolarów.
Informacja o kosztach powstania tej gry nie jest do końca oficjalna, ponieważ wyciągnięto ją dość okrężną drogą. Scenarzystka Allison Rymer ma konto w serwisie Linkedin, gdzie napisała, że pracowała nad grą Forspoken, której koszty produkcji przekroczyły 100 milionów dolarów.
Później, gdy Rymer rozpisywała się o swojej działalności w Luminous Productions, ponownie wspomniała, iż Forspoken to produkcja AAA z gatunku fantasy, a jej budżet przekroczył 100 milionów dolarów.
Wyraźna chęć pochwalenia się skalą gry, przy której pracowała scenarzystka, to swego rodzaju sposób na nieoficjalne pozyskanie informacji, którą samo Square Enix niekoniecznie chciało się chwalić. Oczywiście nie ma gwarancji, że te dane są prawdziwe, lecz przynajmniej pokrywają się m.in. z szacunkami Davida Gibsona, analityka przekonanego co do tego, iż Forspoken musiało kosztować około 75 milionów dolarów.
Błąd za 100 mln? Luminous Productions mogło zapłacić cenę swoim rozwiązaniem
Dlaczego wszyscy ekscytują się tego typu doniesieniami? W dużej mierze sprowadza się to do tego, że Forspoken uchodzi za jeden wielki błąd. Potwierdza to m.in. fakt, iż zdecydowano o tym, że Luminous Productions zostanie rozwiązane i wchłonięte do struktur Square Enix.
Niewątpliwą ciekawostką jest także informacja płynąca ze strony doświadczonego scenarzysty, który miał okazję pracować przy początkach Forspoken, lecz… efekty jego pracy zostały odrzucone.
Krótko mówiąc, Gary Whitta wywiązał się ze swojego zadania, ale Square Enix postanowiło, że historia zostanie całkowicie zresetowana. Z perspektywy czasu można zaryzykować tezę, iż była to kolejna zła decyzja. W naszym przeglądzie recenzji donosiliśmy już, że Forspoken odstraszało przeciętną historią i nudnym otwartym światem.
Być może jednak materiał Bastiana będzie w stanie mimo wszystko was przekonać:
Czytaj dalej
Gry to moja pasja i zawsze w coś pogrywam, choć często jestem w tyle z najnowszymi premierami. W pewnym momencie pokochałem roguelite'y, ale przydałby się większy skill. Jeśli trafia mi się taka okazja, wtedy staram się również pisać o grach.