Gothic 1 Remake: Masa nowych ciekawostek na temat gry i historii

Od pewnego czasu coś się rusza, jeśli chodzi o remake pierwszego Gothica. Po sieci krąży pierwszy zwiastun, pojawiły się więc porównania, po nich zaś – informacja, że muzykę ponownie skomponuje Kai Rosenkranz, autor ścieżki dźwiękowej do wszystkich gier z serii. To właśnie on jest odpowiedzialny za stały dopływ ciekawostek z powstającej gry. Ich „pierwszą turę” możecie przeczytać w linku pod tym zdaniem. Co tym razem zdradza Rosenkranz, który godzinami gawędzi z fanami na forum gry?
Na początek należy podkreślić, że historia pozostaje podatna na zmiany związane z powstawaniem remake’u. Kai Rosenkranz wskazuje w rozmowie kilka razy, że developerzy pracują nad zwiększeniem wpływu wczesnych wyborów na fabułę; ale, wiadomo, nie może jeszcze nic obiecać. Im dalej bowiem w las po pierwszej decyzji, tym bardziej sprawa robi się poplątana. To, co zaś może potwierdzić na sto procent, to brak hełmów. Także porzućcie nadzieje, po prostu ich nie będzie.

Remake ma nie być szczególnie trudniejszy od pierwowzoru. Pojawi się więcej zagrożeń, ale – zdaniem Rosenkranza – kreatywność i przebiegłość wciąż pozwala ich unikać. Jak podkreśla kompozytor, fani cenią sobie te „gothicowe zagadki” i możliwość wykiwania mechanik gry. Co więcej, dużo serca wlewane jest w odtworzenie żyjącego na własną rękę świata, tak uwielbianego w poprzednich częściach przez fanów. To jeden z głównych celów twórców. Jak mówi kompozytor:
Znajdowanie questów poprzez podsłuchiwanie rozmów będzie raczej trudne, ale już podpowiedzi oraz historii z gry – jak najbardziej możliwe.
Sama Kolonia zostanie powiększona o kilkanaście procent, aby upchnąć nowe detale. Do tego każdy NPC ma mieć inną twarz; nie wiem, jak to się uda zrealizować, ale wierzę zapewnieniom.
Co z paradoksami lore gry? Tu robi się naprawdę ciekawie. Wszystkie stworzone przez studio Piranha Bytes części Gothica są kanoniczne, ale jeśli coś wzajemnie się wyklucza, pracownicy dłubiący nad remakiem mają… wolność wyboru. Coś jest ciekawsze w „trójce”? Proszę bardzo, zostaje podmienione. Historie z modów nie są brane pod uwagę, natomiast twórcy doceniają wiele z nich; jeden z twórców Kronik Myrtany znalazł się w zespole Alkimia Interactive.

Antyfani „grywalnego teasera”, nie bójcie się. Koło broni nie wraca. Podobnie jak podejście „reinterpretacyjne”. Kompozytor jeszcze raz podkreśla, że nowy remake ma zdecydowanie bardziej ulepszyć materiał źródłowy i dodać nową zawartość, zamiast zmieniać to, co znamy. Nieco przebudowany ma na przykład zostać ekwipunek, ale tu prace wciąż są na wczesnym etapie. Będzie crafting, ale raczej bez wydobywania surowców. Prosty interfejs zostaje, nie ulegnie większym zmianom.
Są i dobre wiadomości dla modderów. THQ nie planuje iść drogą Take Two i Nintendo. Nie będzie zdejmowania modów i dużych projektów. W zamian – wręcz wsparcie.
Jak na razie brzmi to wręcz zbyt pięknie, aby było prawdziwe. Ale jak się uda, to może nie ma co narzekać na cenę narzuconą przez wydawcę? Gothic Remake ukaże się w 2023 roku na PC, PS5, XSX.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
19 odpowiedzi do “Gothic 1 Remake: Masa nowych ciekawostek na temat gry i historii”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Bardzo dobrze.
Ja najbardziej liczę, że kwestie zadań pobocznych rozbudują, w w dalszej części gry jest ich mało, plus wykorzystają tajemniczy obiekt w Obozie Sekty.
Tajemniczy obiekt?
Pierwsze co przyszło mi na myśl to ten magicznie świecący obiekt w głębi bagien, jakby jakiś stojak na coś:
https://gothic.fandom.com/pl/wiki/O%C5%82tarz_runiczny
„Nieco przebudowany ma na przykład zostać ekwipunek” NIECO? NIECO WZGLEDEM CZEGO? Oryginalny system trzeba zaorać i zakopać a nie „nieco” zmieniać
Ja p@#$@ z tego zostanie texture pack jak już „””fani””” z nim skończą i każdy będzie go miał w zadzie, bo stare pierdy które chciały zabić wszystko co jakkolwiek dobre w remaku i tak będą śmierdzieć ze „za dużo zmienili” a nikt nowy nie będzie chciał tego tknąć
Niektórym „””fanom””” sie chyba łeb zlasował od grania ciągle w to samo. Teaser była bardzo bardzo dobrym kierunkiem, wymagał lekkiej korekty tonu. Nie, wszystko wypie**my do kosza bo sie fani obrażą.
Utrzymajcie ten kierunek „nic nie tykamy” a z gry która chciałem kupic stanie sie tworem który bardzo radośnie spirace.
Byłem mocno zaangażowany w projekt „Kroniki Myrtany” obecnie Gothic Remake jedynie obserwuje, ale u źródła, powiem tak pierwsza wersja miała wyglądać jak amerykański film akcji, nie mówie tu o samym demie, a o pomysłach na dalszy rozwój.
Sprzeciw fanów dał odpowiedni punkt widzenia twórcom, to co powstaje teraz jest o niebo lepsze. Nie wypowiadam się dalej, bo wszystko jest w powijakach ale oby tak to szło.
Oho, ktoś tu miał przykry pierwszy raz z Gothikiem.
Darku – z ciekawości, jak wyglądało Twoje zaangażowanie w „Kroniki Myrtany”? Na tyle na ile możesz uchylić rąbka tajemnicy, rzecz jasna.
A co dobrego było tym Teaserze, może rozwiniesz myśl? Bo dla mnie śmierdziało to powtórką z Gothica 3. Mam już trochę dość ludzi nie interesujących się tematem, ale jak już natrafią na jakiś news, to lecą wylewać swoje żale, tylko nie wiadomo o co? Bo gdybyś się tym naprawdę interesował, to byś wiedział, że system ekwipunku zostanie przebudowany z zachowaniem minimalistycznego wyglądu. Ta gra jest tworzona we współpracy z fanami, którzy są bardzo zaangażowani w tworzenie tego remake’u i wiedzą czego chcą, a ludzie narzekający najczęściej piszą, że oni chcą „coś nowego”. Po czym wyszła by wydmuszka pokroju Arcanii, która Gothica miałaby tylko z nazwy i znowu nikt by w to nie grał, bo gra byłaby nijaka.
Nie grałem w tę serię i bardzo żałuje
Problem łatwy do naprawienia. W dzisiejszych czasach Gothiki kosztują grosze.
Trylogie można kupić za 3.69zl jak się dobrze poszuka
„Także porzućcie nadzieje” – dostrzegam „outstanding move” w wykonaniu ciała redaktorskiego w osobie Pana Wokulskiego. Powinno się unikać rozpoczynania zdania od „tak więc” w sensie „podsumowując”, zamienił je więc Pan na „także”, użyte tu niepoprawnie, gdyż słowo to jest synonimem do „również”, aczkolwiek jest często spotykane (podobnie jak „bynajmniej” używane jako „przynajmniej”) i jak najbardziej zrozumiałe w języku potocznym. Sprytne, doceniam, choć nie wiem czy taki fikoł był tu potrzebny, wystarczyłoby zamiast kropki kończącej poprzednie zdanie wstawić przecinek i trochę mniej biłoby po oczach.
Oj bo tu po prostu chochlik się pewnie wkradł. Powinno być „tak że”, a nie „także”, czyli właśnie synonim „tak więc”, „zatem”.
Wyjdź z domu, pogadaj z ludźmi, poluzyj gumę…;)
Ciekawym stwierdzeniem pana Rosenkranz’a nieprzytoczonym w artykule było również to, że Arcania nie była Gothiciem, ale Gothic 3 również nim nie był. Możliwe więc, że doczekamy się pełnego remake’u trójki o ile remake jedynki odniesie sukces.
No ja tam liczę na remake całej trylogii :3
Ja tak samo. Jak jedynka się uda to trzeba iść dalej 😉
Dla mnie Gothic 3, a w zasadzie Prequel serii to Kroniki Myrtany 🙂
Nie mogę się doczekać… Must have!
Jestem bardzo zainteresowany tym tytułem i jeżeli tytuł ma być tak dobry jak mówią polscy gracze to lepiej by było więcej nowych opcji fabularnych a niż usuwać stare.