Gracze spędzili rekordowe 8 mld godzin w grach Blizzarda. Szkoda, że firma nie pokusiła się o bardziej miarodajne statystyki
Blizzard opublikował graficzne podsumowanie 2024 roku, z którego bardzo niewiele wynika.
Grudzień to czas podsumowań, w związku z czym wiele firm udostępnia statystyki dotyczące mijającego roku. Nie inaczej jest z Blizzardem, który potwierdził, że 2024 był dla korporacji wyjątkowo udany. Według opublikowanej grafiki gracze spędzili łącznie ponad 8 miliardów godzin w tytułach firmy z Irvine, co, zdaniem developerów Blizzarda, jest rekordowym wynikiem.
Liczba ta na pewno robi wrażenie, bo jest równoznaczna z prawie milionem lat, ale szkoda, że nie pokuszono się o bardziej miarodajne informacje, np. o popularności poszczególnych gier. Co z tego, że gracze ubili 1,7 tryliona demonów w Diablo 4, skoro w tej grze dziesiątki przeciwników umierają w każdej sekundzie zabawy? Co można wywnioskować na podstawie tej wiedzy? Ktoś ma jakiś pomysł?
Może wyjdzie na to, że niepotrzebnie się czepiam, ale w moim mniemaniu podobnie jest ze wszystkimi udostępnionymi w tym roku statystykami Blizzarda: 4,5 miliarda zabitych pająków w WoW-ie, 480 milionów śmierci w Diablo Immortal, 203 lata „przegrane” w Overwatchu 2 itd. Wniosek? W 2024 roku bardzo dużo ludzi bardzo dużo grało w gry Blizzarda. Dziękuję za uwagę, a czytelników, których mimo wszystko nie zniechęciłem, zapraszam do rzucenia okiem na omawianą grafikę.
Czytaj dalej
Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.