GTA 6 tylko w 30 fps-ach? Tak twierdzi były animator Rockstara

GTA 6 tylko w 30 fps-ach? Tak twierdzi były animator Rockstara
Michał "thegoose" Gąsior
Według niego Rockstar może celować w zablokowane 30 fps-ów dla GTA 6, ponieważ konsole nie dałyby rady ze stabilnymi 60 klatkami na sekundę.

Plotki na temat nadchodzącego GTA 6 to niemal codzienność i co rusz poruszane są różne aspekty kontynuacji jednej z najlepiej sprzedających się gier w historii. Teorie o dacie premiery pojawiają się jak grzyby po deszczu, snute są wizje o wpływie produkcji Rockstara na rynek gier, a spekulacje dotyczą nawet tego, czy aby na pewno premiera tytułu nie zostanie przesunięta. Teraz zaś podjęto temat tego, ile klatek na sekundę będą w stanie wygenerować konsole i czy czasem twórcy nie szykują graczom niemiłej niespodzianki.

Swoimi przemyśleniami w tej kwestii w podcaście Kiwi Talkz podzielił się Mike York, były animator pracujący m.in. przy GTA 5 czy Red Dead Redemption 2 (via GamesRadar). Stwierdził, że bardziej prawdopodobne jest to, iż Rockstar będzie chciał zoptymalizować GTA 6 tak, by bez problemu chodziło w zablokowanych 30 fps-ach.

Nie jestem pewien, czy są w stanie wyciągnąć 60 fps-ów. Sądzę, że będą celować w zablokowane 30 klatek na sekundę, a więc wartość ta nie spadnie poniżej tego. Będą próbowali zoptymalizować GTA 6 tak bardzo, jak tylko mogą, by tylko nie schodziły one poniżej tego progu. Ale może zostać podbita do 40, 41, 51, cokolwiek, i założę się, że gdy pojawi się na pecetach, gra zostanie kompletnie zoptymalizowana i zmieniona, a z nowymi kartami graficznymi, które do tego czasu wyjdą, pozwolą na uruchomienie jej w 60 fps-ach.

Niemniej York widzi pewne okno możliwości dla większej liczby klatek na sekundę niż 30, a jest nim technologia upscalingu. Inaczej nie wyobraża sobie, by samo PlayStation 5, czy nawet jego wersja Pro, były w stanie same z siebie wyciągnąć 60 fps-ów. Warto dodać, że sam animator nie może mieć (raczej) własnej, wewnętrznej wiedzy na ten temat, ponieważ nie pracuje w Rockstarze od 2017 roku. Niemniej najwyraźniej nawet po tylu latach trzeba uważać, co się mówi na temat swojego byłego pracodawcy i jego projektów, bowiem wspomniany podcast został zdjęty na prośbę Yorka.

GTA 6

Trzeba jednak zaznaczyć, że sprawa może dotyczyć w zasadzie dowolnego fragmentu rozmowy, dlatego też nie możemy na tej podstawie stwierdzić, że jest to dowód na potwierdzenie głoszonych przez rozmówcę teorii. Animator mógł najzwyczajniej w świecie stwierdzić, że powiedział o jedno słowo za dużo, a usunięcie wycinka podcastu pokazałoby, o którą informację chodzi. Ponadto nic nie wskazuje na to, żeby to sam Rockstar miał odezwać się do prowadzącego lub samego Yorka o usunięcie wideo.

Takie zachowanie może nie dziwić tym bardziej, że Rockstarowi (a w zasadzie poszczególnym osobom z firmy) zdarzało się już kontaktować się ze swoimi byłymi pracownikami, gdy ci powiedzieli coś, co nie miało wypłynąć. Przykładem jest tu Obee Vermeij, który pracował w studiu od 1995 do 2009 roku i 14 lat później postanowił założyć własnego bloga na temat swoich doświadczeń z tego okresu. Nie spodobało się to starym kolegom z pracy, przez co Vermeij usunął wszystkie wpisy na swojej stronie.

3 odpowiedzi do “GTA 6 tylko w 30 fps-ach? Tak twierdzi były animator Rockstara”

  1. Jeśli GTA6 będzie działać w 30 fpsach na konsoli Pro (za 4,5k zł z napędem) to będzie to jedna z najzabawniejszych akcji Sony odkąd pamiętam.

  2. W sumie nie dziwię się wcale, gra powinna wyjść na nową generację, no ale cóż. W 2013 te 30 klatek GTA V przeszło, ale 30 klatek w 2025 roku na premierę gry to jakiś żart niesmaczny. Ale ludzie i tak wciągną nosem jak Ozzy mrówki.

  3. No i znowu będzie hitler.avi

Dodaj komentarz