2.10.2024, 12:30Lektura na 2 minuty

Hi-Fi Rush 2 ma stawiać na bardziej otwarty świat

Szefowa rozwoju Kraftona, nabywcy Tango Gameworks, uchyliła rąbka tajemnicy i zdradziła parę szczegółów dotyczących Hi-Fi Rusha 2.

Przyszłość sequela Hi-Fi Rush stanęła pod znakiem zapytania w momencie zamknięcia Tango Gameworks przez Microsoft. Szczęśliwie dla twórców Krafton postanowił odbudować studio i zatrudnił większość zwolnionych pracowników. I choć słowa szefa koreańskiej firmy mogły sprawiać wrażenie, że kontynuacja nie powstanie, to teraz wiemy, że jest ona bezpieczna.

W rozmowie z Gamesindustry.biz Maria Park, szefowa rozwoju w Kraftonie, zdradziła nieco szczegółów dotyczących produkcji Hi-Fi Rusha 2 i kierunku, jaki Tango Gameworks obrało. Choć studio miało już w planach kolejne produkcje, to właśnie sequel ich najbardziej znanej gry najbardziej interesował nabywcę zespołu. Nie chciano jednocześnie mieszać się w kreatywną wizję twórców, którzy mają kilka pomysłów na to, jak ulepszyć pierwowzór i nie stworzyć jego klona.


Tak, zespół pracował już nad Hi-Fi Rush 2, kiedy się z nim spotkaliśmy po raz pierwszy. Chcą mieć pewność, że gra przekroczy oczekiwania obecnych fanów studia. Dla przykładu, część feedbacku odnośnie do Hi-Fi Rush dotyczyła poczucia części graczy, że całość opierała się po prostu na przechodzenie przez fabryki, dlatego twórcy celują teraz w bardziej otwarty świat. Nie wydaje mi się, by był on zupełnie otwarty, ale ma stanowić bardziej dynamiczne środowisko, w którym można się bawić. […]


Jak zdradziła Park, w momencie rozpoczęcia rozmów z Tango Gameworks ci mieli już sześciomiesięczny build Hi-Fi Rusha 2. Nie mogą go obecnie rozwijać, ponieważ Krafton wciąż omawia szczegóły przejęcia praw do marki z Microsoftem. Ponadto część pracowników studia miała też przygotowywać nową zawartość w ramach rocznicy debiutu The Evil Within. To jednak najpewniej nie wyjdzie spod ich rąk, ponieważ koreańska firma nie wykupiła do niego praw, jak i do Ghostwire: Tokyo.


W dużej mierze skupiliśmy się na Hi-Fi Rush. Była to bardziej strategiczna decyzja. […] Wiedząc, jaki Microsoft ma stosunek do sprzedawania swoich IP, nie chcieliśmy przegiąć z przejęciem, stąd w dyskusjach przewijał się głównie temat Hi-Fi Rusha, ponieważ inaczej mogłoby to skomplikować i przedłużyć proces negocjacji.


Tango Gameworks ma ponadto mieć pełną swobodę twórczą oraz wsparcie przy tworzeniu kolejnych projektów. Jeden z nich, będący obecnie w produkcji, ma polegać na kooperacyjnej rozgrywce po sieci. Samo studio nie ma doświadczenia z tworzeniem sieciowych gier wieloosobowych, posiada je natomiast Krafton.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów302

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze