Hi-Fi Rush 2 ma stawiać na bardziej otwarty świat

Hi-Fi Rush 2 ma stawiać na bardziej otwarty świat
Michał "thegoose" Gąsior
Szefowa rozwoju Kraftona, nabywcy Tango Gameworks, uchyliła rąbka tajemnicy i zdradziła parę szczegółów dotyczących Hi-Fi Rusha 2.

Przyszłość sequela Hi-Fi Rush stanęła pod znakiem zapytania w momencie zamknięcia Tango Gameworks przez Microsoft. Szczęśliwie dla twórców Krafton postanowił odbudować studio i zatrudnił większość zwolnionych pracowników. I choć słowa szefa koreańskiej firmy mogły sprawiać wrażenie, że kontynuacja nie powstanie, to teraz wiemy, że jest ona bezpieczna.

W rozmowie z Gamesindustry.biz Maria Park, szefowa rozwoju w Kraftonie, zdradziła nieco szczegółów dotyczących produkcji Hi-Fi Rusha 2 i kierunku, jaki Tango Gameworks obrało. Choć studio miało już w planach kolejne produkcje, to właśnie sequel ich najbardziej znanej gry najbardziej interesował nabywcę zespołu. Nie chciano jednocześnie mieszać się w kreatywną wizję twórców, którzy mają kilka pomysłów na to, jak ulepszyć pierwowzór i nie stworzyć jego klona.

Tak, zespół pracował już nad Hi-Fi Rush 2, kiedy się z nim spotkaliśmy po raz pierwszy. Chcą mieć pewność, że gra przekroczy oczekiwania obecnych fanów studia. Dla przykładu, część feedbacku odnośnie do Hi-Fi Rush dotyczyła poczucia części graczy, że całość opierała się po prostu na przechodzenie przez fabryki, dlatego twórcy celują teraz w bardziej otwarty świat. Nie wydaje mi się, by był on zupełnie otwarty, ale ma stanowić bardziej dynamiczne środowisko, w którym można się bawić. […]

Jak zdradziła Park, w momencie rozpoczęcia rozmów z Tango Gameworks ci mieli już sześciomiesięczny build Hi-Fi Rusha 2. Nie mogą go obecnie rozwijać, ponieważ Krafton wciąż omawia szczegóły przejęcia praw do marki z Microsoftem. Ponadto część pracowników studia miała też przygotowywać nową zawartość w ramach rocznicy debiutu The Evil Within. To jednak najpewniej nie wyjdzie spod ich rąk, ponieważ koreańska firma nie wykupiła do niego praw, jak i do Ghostwire: Tokyo.

W dużej mierze skupiliśmy się na Hi-Fi Rush. Była to bardziej strategiczna decyzja. […] Wiedząc, jaki Microsoft ma stosunek do sprzedawania swoich IP, nie chcieliśmy przegiąć z przejęciem, stąd w dyskusjach przewijał się głównie temat Hi-Fi Rusha, ponieważ inaczej mogłoby to skomplikować i przedłużyć proces negocjacji.

Tango Gameworks ma ponadto mieć pełną swobodę twórczą oraz wsparcie przy tworzeniu kolejnych projektów. Jeden z nich, będący obecnie w produkcji, ma polegać na kooperacyjnej rozgrywce po sieci. Samo studio nie ma doświadczenia z tworzeniem sieciowych gier wieloosobowych, posiada je natomiast Krafton.

Dodaj komentarz