Hogwarts Legacy w VR? Już tak. W dniu premiery powstał mod

Dziś premiera Hogwarts Legacy. To gra, która już na start rozbiła bank; w specjalnym wczesnym dostępie zagrało w nią pół miliona graczy na Steamie. Weszła także do topki najczęściej składanych preorderów w ostatnich tygodniach. Równolegle powraca ważna dyskusja na temat poglądów autorki, której przyglądamy się TUTAJ. Patrząc na jakość samej gry, recenzenci są bardzo przychylni. Redakcyjny kolega Otton nazwał Legacy „kapitalnym action RPG kipiącym od nawiązań do Harry’ego Pottera”, gdzie „można spełnić marzenie o zaczarowanym świecie”.
Hogwarts Legacy w VR
Moderzy także nie próżnują. Wystarczyło kilkanaście godzin z grą, aby moder o nicku Praydog zaimplementował wstępnie obsługę VR. Co prawda przyśpieszyły to możliwości silnika Unreal Engine, ale wciąż… co za tempo!
Data premiery moda pozostaje nieznana, ale nie zdziwcie się, jeśli z tą prędkością stanie się to jeszcze przed zaprogramowaną premierą newsa.
Również z prędkością światła zapowiedziano specjalnego pada DualSense dla fanów Hogwartu.
Czytaj dalej
11 odpowiedzi do “Hogwarts Legacy w VR? Już tak. W dniu premiery powstał mod”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
– „Wystarczyło kilkanaście godzin z grą, aby moder o nicku Praydog zaimplementował wstępnie obsługę VR. Co prawda przyśpieszyły to możliwości silnika Unreal Engine, ale wciąż… co za tempo!”
Niedawno czytałem wypowiedź jakiegoś usera z YT, że niedługo większość nowych gier robionych na UE będzie wychodzić od razu z dostępnym trybem VR.
Wtedy wydawało mi się to zbyt piękne, ale po przeczytaniu tego wpisu zaczynam uważać to za realne. Dzięki Unreal Engine!;*
Dobrze wróży to PS VR2
PrayDog ma niedługo wypuścić swojego moda publicznie. Ma działać dla prawie wszystkich gier na UE4 i UE5. Bez kontrolerów ruchowych ma działać bez żadnego dostosowywania pod konkretną grę, a żeby kontrolery działały w danej grze, trzeba będzie jedynie zmodyfikować gotowy szablon sterowania.
Na Unity mody VR też robi się dosyć łatwo, są całe tutoriale, ale jednak tam przypomina to bardziej tworzenie gry w Unity, więc lepiej polegać na gotowych modach (mogę np. polecić mod do Firewatch bo działa lepiej niż niektóre natywne gry VR i nie masz wrażenia że to tylko mod).
KONDIQ,
zaatakuję cię z pytaniami o te mody…
(jak, gdzie, skąd wgrywać… – np. teraz mam na płaskim ekranie „Marta is dead”, podoba mi się ta gra i chciałbym grać w to w Vr, bo myślę, że ta gra wręcz prosi się o immersje Vr , i podobno jest taka możliwość, ale jak to uczynić? – nie udało mi się rozkminić)
…w połowie przyszłego tygodnia, bo będę miał wtedy kilka dni wolnego.
Tydzień temu kupiłem nową kartę graficzną (bez szału, bo Rx 6800 xt 16 Gb, ale dużo lepsza niż Rx 470 4GB, którą miałem do tej pory) i nowy szybki router WiFi (Asus 4G-AX56, którego na razie nie potrafię skonfigurować, żeby działał :P), właśnie pod VR (moja konsola/gogle Vr to Quest 2, która łączy się z kompem właśnie przez WiFi)
Miałem zamiar też kupić VorpX i rozglądałem się za tobą na łamach CD-A, żeby się poradzić w sprawach: 'jak zacząć modować „płaskie” gry na VR), bo jestem trochę lamą komputerową, a ty sam się teraz znalazłeś i mówisz o PrayDog za darmo w krótce , fajnie, ale ja akurat nie mam teraz głowy do giercowania. Będę cię łapał za parę dni, żeby skorzystać z twojej wiedzy i uprzejmości, o ile będzie ci się jeszcze chciało. Pozdrawiam!
Edit:
Lekko zmodyfikowałem powyższy wpis, żeby był lepiej zrozumiały (moim zdaniem ;).
Dołącz do serwera discord „Flatscreen to VR Modding Community”. Zaproszenie tutaj: http://flat2vr.com/
Tam masz wszystko. Tutoriale odnośnie robienia własnych modów są w General – developer-guides.
Z VorpX się nie bawiłem bo nie przepadam za stereoskopowym 3D, a na takiej zasadzie działa ta aplikacja. Mody VR o których mówię wrzucają cię wewnątrz świata, możesz się normalnie rozglądać dookoła (choć w niektóre trzeba niestety grać kontrolerem od xboxa, nie polecam klawiaturą i myszą, bo rozglądanie padem jest bardziej komfortowe w VR).
Martha is Dead jest na Unreal Engine 4, więc trzeba poczekać na premierę moda od PrayDog. Moda zapowiadał już w tamtym roku, ale niedawno opublikował ankietę, w której pytał które gry ma przetestować przed premierą moda. Podczas tych testów ma jeszcze naprawić ewentualne błędy na które natrafi. Tu link do ankiety:
https://strawpoll.com/polls/eJnvv73Vanv
Hogwart’s Legacy prowadzi w ankiecie, stąd teraz ten filmik z testów, choć z tego co widziałem na nagraniu, raczej bez kontrolerów ruchowych.
@LEWAKOPRAWAKO: możesz sobie śmiało odpuścić ten VorpX, licencja kosztuje prawie 200zł, a program nie daje oczekiwanych efektów i najpewniej okaże się rozczarowaniem. Warto natomiast czekać na prawdziwe mody VR autorstwa takich mistrzów jak właśnie Praydog (polecam sprawdzić jego mody do remaków RE2 i RE3 oraz RE7 i RE8, są genialne), Luke Ross (jego mody nie obsługują co prawda kontrolerów ruchowych, ale mimo wszystko dają poczucie pełnego VR, np. w GTA5, RDR2 czy CP2077) czy Doctor Beef (jego zespół specjalizuje się w przenoszeniu klasyków w VR natywnie na Questa, czyli Doomy 1-3, Quake 1-4, RTCW, Jedi Outcast czy niedługo Jedi Academy). Ogólnie w tym momencie PCVR żyje głównie dzięki modom, bo tym rynkiem się niestety już mało kto interesuje 😛 Injector od Praydoga (czyli właśnie ten uniwersalny mod VR do gier na Unreal Engine) z pewnością pozamiata, ale niestety dla twórców gier PCVR będzie prawdopodobnie pocałunkiem śmierci… 😛
@JUNE: No raczej średnio wróży, bo te mody nie będą trafiały na PSVR2 😛
@KONDIQ i @BADHOSTILE,
dzięki serdeczne za pomoc i wyjaśnienia. W takim razie daruję sobie ten VorpX, a skupię się na PrayDogu, chociaż z pozoru VorpX wydawał mi się lepszy.
VorpX to jednorazowy wydatek około 200zł i obsługa kontrolerów. Natomiast do PrayDoga trzeba płacić ~50 zł miesięcznie i brak obsługi touchy Oculusa.
No ale spoko zastosuję się do waszej rady – mam stary, ale działający xboxowy pad bezprzewodowy, to nie będzie problemu. Bo żeby grać klawiaturą i myszką z goglami na oczach, to trzeba być chyba medium. 😉
Pojutrze mam zamiar poświęcić przynajmniej jeden cały swój wolny dzień na te mody i tego Discorda o modach, więc może coś z tego będzie.
Jeszcze raz WIELKIE dzięki za pomoc i porady.
Pozdrawiam! 🙂
Wszystko co wypuszcza PrayDog jest za darmo i OpenSource. Patreona ma dla osób które chcą go dodatkowo wspierać.
@LEWAKOPRAWAKO: Nie, właśnie odwrotnie – to VorpX nie wspiera kontrolerów, ten program po prostu trochę nieudolnie próbuje przenosić flatscreenowe gry do VR, ale często wychodzi to źle. Mody Praydoga są za darmo, te obecnie dostępne, czyli cztery części Resident Evil, w pełni obsługują kontrolery ruchowe (natomiast jego mody z perspektywy 3 osoby, czyli DMC5 i Monster Hunter Rise nie). Praydog ma niedługo wypuścić Injector VR, czyli program do automatycznego wgrywania trybu VR do gier na Unreal Engine, domyślnie nie będzie obsługi kontrolerów, ale przekaże też narzędzia modderom, by mogli je zaimplementować wzorem jego modów do Residenta. Natomiast około 50zł trzeba płacić za patreona Luke Rossa (jego mody nie obsługują kontrolerów ruchowych).
Pełnia szczęścia.