Icewind Dale wiecznie żywe. Grupa moderów odtworzyła prolog kultowego erpega w Skyrimie

Icewind Dale wiecznie żywe. Grupa moderów odtworzyła prolog kultowego erpega w Skyrimie
Krzysiek "Gwint" Jackowski
Nie jest to kompletny remake, ale cieszy przywiązanie do niektórych detali.

Skyrim, mimo czternastu lat na karku, cały czas znajduje się w centrum zainteresowania fanów erpegów. Na Steamie dziennie zasiada do niego prawie 18 tysięcy graczy, a dużą rolę w tym grają modyfikacje, które stały się znakiem charakterystycznym gier Bethesdy, ale też poniekąd ich piętą achillesową. Szerokie wsparcie dla modów wiąże się bowiem z zacofaniem technologicznym silnika gier studia, którego akurat starał się ostatnio bronić jeden z twórców Skyrima.

Nie zmienia to jednak faktu, że bardziej zaangażowana część społeczności potrafi stworzyć dzięki niemu niesamowite modyfikacje, a kolejny przedstawiciel tylko umacnia wspomnianą tezę. Na Nexus Mods trafił bowiem TESV – Kuldahar, który w prostym tłumaczeniu jest odwzorowaniem prologu Icewind Dale z 2000 roku. Będziemy mieli zatem okazję zwiedzić wioskę rybacką Easthaven oraz druidzką osadę, tytułowy zresztą Kuldahar. 

https://www.youtube.com/watch?v=XiUQf50PdHw&t=109s

Nie jest to jednak modyfikacja, która wprowadza tylko lokacje znane z klasycznego erpega. TESV – Kuldahar zawiera pełnoprawną historię, zestaw misji oraz część mechanik opartych na starszych wydaniach Dungeons & Dragons. Modyfikacja wprowadza także 15 nowych broni oraz trochę unikalnych magicznych przedmiotów do odnalezienia.

Oczywiście trudno tu mówić o pełnoprawnym remake’u, to jedynie odtworzenie małej części całej gry wewnątrz Skyrima. Wciąż jednak takie przenoszenie pełnych produkcji do nowej technologii bądź wewnątrz innej gry to bardzo żmudny i karkołomny proces, o czym zdołali przekonać się twórcy remake’u Fallouta: New Vegas, który miał powstać na bazie Fallouta 4. Niestety ambitny projekt przerósł twórców i został finalnie zamknięty.

Jedna odpowiedź do “Icewind Dale wiecznie żywe. Grupa moderów odtworzyła prolog kultowego erpega w Skyrimie”

  1. Powiem, że jednak wolałbym, by w końcu znalazł się kod źródłowy Icewind Dale 2. Jedyna gra na Infinity Engine, która nie została odświeżona (chociaż jakiś czas temu wyszedł mod „Enhanced Edition”, który jest ponoć całkiem dobry).

Dodaj komentarz