Imponujący rekord Baldur’s Gate 3. Mody zostały pobrane już 50 milionów razy
Fani nowego Baldura chętnie sięgają nie tylko po samą grę, ale i najróżniejsze produkcje fanów. Imponujący rekord jest wynikiem zaledwie kilku miesięcy wsparcia modów.
Baldur’s Gate 3 ma na koncie wiele sukcesów, w tym zarobienie dla Hasbro mnóstwa pieniędzy, ale też statuetki na The Game Awards i ogromne uznanie graczy. Niemała w tym zasługa zdroworozsądkowego podejścia developerów z Larian Studios (które, przypominam, jest w pewnym sensie studiem polskim...), ale też tego, że sama gra jest po prostu diabelnie dobra. Twórcy po wyjściu z wczesnego dostępu i wydaniu pełnej wersji nie spoczęli na laurach, od czasu do czasu racząc nas różnymi nowościami zmierzającymi do Baldura. W kwietniu tego roku poinformowano o tym, na co czekali wszyscy fani grzebania wewnątrz gier, czyli wzbogaceniu tytułu o oficjalne wsparcie dla modyfikacji.
Nieoficjalne możliwości zmieniania różnych aspektów zabawy były już eksplorowane przez fanów od miesięcy. Półtora tygodnia po premierze można było sięgnąć po pierwsze modderskie podrygi, ale w porównaniu do tego, jak sytuacja wygląda teraz, mój skromny zbiór sprzed ponad roku wygląda bardzo biednie. Developerzy ogłosili właśnie, że chętnych na zmodyfikowanie Baldur’s Gate 3 było mnóstwo. Od czasu wprowadzenia oficjalnego wsparcia modów, sięgnięto po nie już 50 milionów razy.
Oficjalny katalog pęka od pozycji wpływających na w zasadzie dowolne aspekty przygody – nowe włosy, barwniki, zaklęcia, modyfikator wielkości drużyny, inne kostki, twarze, ubrania i absolutnie wszystko, czego dusza zapragnie. Czasy, w których prace fanowskie były zauważalnie gorszymi wersjami tego, co przygotowali developerzy, dawno minęły – zachęcam do przejrzenia listy, jeśli akurat gracie lub macie w planach Baldur’s Gate’a 3.
Ciężar dalszego urozmaicania produkcji i tak powoli przechodzi na barki amatorów; Larian nie stworzy żadnego dodatku do „trójki” ani pełnoprawnego Baldur’s Gate’a 4, natomiast w pocie czoła pracuje nad kolejnymi projektami. Samo wsparcie co prawda nie wygasa i twórcy podobno mają jeszcze kilka asów w rękawie, które zostaną ujawnione wraz z kolejnymi patchami, ale wsparcie dla modów może być ostatnim tak dużym novum.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.