6
21.07.2025, 14:15Lektura na 2 minuty
Wideo

Jak wyglądałby Fallout jako klasyczny FPS? Fallout: Bakersfield na silniku pierwszego Dooma odpowiada na to pytanie

Fanowski projekt rozwijany jest od co najmniej kilku lat.


Krzysztof „Gwint” Jackowski

Ogromna rzesza fanów jest głodna najpopularniejszej postapokalipsy w branży, niestety Bethesda nie jest skłonna nam ją zaoferować. Co prawda plotki o potencjalnym Falloucie 5 niedawno pojawiły się w przestrzeni medialnej, jednak ich autentyczność nie jest stuprocentowa, a nie oszukujmy się – sieciowe 76 nie zaspokoi tęsknot fanów przez kolejne lata.

W takich wypadkach jak zwykle niezagospodarowaną przestrzeń starają się wypełniać fani – Fallout: London nie potrzebuje specjalnego wprowadzenia, gdyż sam dobrze broni się swoją jakością. Kilka słów poświęcimy natomiast innemu fanowskiemu projektowi, który czerpie garściami z sukcesu pierwszych odsłon Dooma z początku lat 90. Włącznie z silnikiem.

Fallout: Bakersfield jest dokładnie tym, czego można się spodziewać po tytule tworzonym na silniku id Tech 1. To pierwszoosobowa strzelanka osadzona w świecie atomowej Americany, jednak stylistycznie ciężko doszukiwać się tego absurdalnego pazura marki. Klimat jest niezwykle ciężki, a rozgrywka tylko podkreśla niezwykłą brutalność pustkowi. Nie brakuje jednak efektownych scen, a zwiastun zdradza, że poza samą walką czeka nas trochę więcej klasycznego Fallouta.

Pierwszy raz Fallout: Bakersfield został zaprezentowany na teaserze prawie trzy lata temu. To stuprocentowo fanowski projekt autorstwa Alexandra Berezina, znanego w środowisku pod pseudoninem Red888Guns. To nie jest jego pierwsza styczność z Falloutem, gdyż w przeszłości działał przy takich modyfikacjach jak Fallout Sonora czy Olympus 2077. Dzieło powstaje w pełni za darmo, jednak jeśli jesteście zainteresowani, to możecie wesprzeć twórcę symboliczną kwotą.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów884

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze