rek

Jak wyglądałby Fallout jako klasyczny FPS? Fallout: Bakersfield na silniku pierwszego Dooma odpowiada na to pytanie

Jak wyglądałby Fallout jako klasyczny FPS? Fallout: Bakersfield na silniku pierwszego Dooma odpowiada na to pytanie
Krzysiek "Gwint" Jackowski
Fanowski projekt rozwijany jest od co najmniej kilku lat.

Ogromna rzesza fanów jest głodna najpopularniejszej postapokalipsy w branży, niestety Bethesda nie jest skłonna nam ją zaoferować. Co prawda plotki o potencjalnym Falloucie 5 niedawno pojawiły się w przestrzeni medialnej, jednak ich autentyczność nie jest stuprocentowa, a nie oszukujmy się – sieciowe 76 nie zaspokoi tęsknot fanów przez kolejne lata.

W takich wypadkach jak zwykle niezagospodarowaną przestrzeń starają się wypełniać fani – Fallout: London nie potrzebuje specjalnego wprowadzenia, gdyż sam dobrze broni się swoją jakością. Kilka słów poświęcimy natomiast innemu fanowskiemu projektowi, który czerpie garściami z sukcesu pierwszych odsłon Dooma z początku lat 90. Włącznie z silnikiem.

https://www.youtube.com/watch?v=6e8WrmOibpM

Fallout: Bakersfield jest dokładnie tym, czego można się spodziewać po tytule tworzonym na silniku id Tech 1. To pierwszoosobowa strzelanka osadzona w świecie atomowej Americany, jednak stylistycznie ciężko doszukiwać się tego absurdalnego pazura marki. Klimat jest niezwykle ciężki, a rozgrywka tylko podkreśla niezwykłą brutalność pustkowi. Nie brakuje jednak efektownych scen, a zwiastun zdradza, że poza samą walką czeka nas trochę więcej klasycznego Fallouta.

https://www.youtube.com/watch?v=FMjJM9HAqqk

Pierwszy raz Fallout: Bakersfield został zaprezentowany na teaserze prawie trzy lata temu. To stuprocentowo fanowski projekt autorstwa Alexandra Berezina, znanego w środowisku pod pseudoninem Red888Guns. To nie jest jego pierwsza styczność z Falloutem, gdyż w przeszłości działał przy takich modyfikacjach jak Fallout Sonora czy Olympus 2077. Dzieło powstaje w pełni za darmo, jednak jeśli jesteście zainteresowani, to możecie wesprzeć twórcę symboliczną kwotą.

6 odpowiedzi do “Jak wyglądałby Fallout jako klasyczny FPS? Fallout: Bakersfield na silniku pierwszego Dooma odpowiada na to pytanie”

  1. Zajebiste

  2. Wygląda to niesamowicie, czekam na jakiś playable i gratuluję pomysłu.

  3. Mod wygląda fenomenalnie. Swoją drogą to mam nadzieję, że trochę to rozbudzi entuzjazm wobec Falloutów Interplaya i Bethesda się obudzi w kwestii potencjalnego odświeżenia pierwszych dwóch gier. Nawet Tim Cain doskonale zdaje sobie sprawę z tego jak bardzo drewniany jest interfejs w obu.

    • Interfaso chyba nie jest taki zły? Co prawda okno ekwipunku jest do wymiany, bo jest zwyczajnie za małe, ale tak ogólnie? Pod pewnymi względami (kompaktowość, stylizacja) bije wiele dzisiejszych gier na głowę.

    • W porównaniu ze współczesnymi grami cRPG, jego intuicyjność jest bardzo niska. Sama stylizacja nie jest dla mnie problemem, po prostu nawigowanie w tym zajmuje więcej czasu niż powinno.

  4. wygląda to lepiej niż te Fallouty od Bethesdy…

Dodaj komentarz