Jeden z szefów PlayStation uważa, że AI jest ważne dla pokolenia Z

Jeden z szefów PlayStation uważa, że AI jest ważne dla pokolenia Z
Michał "thegoose" Gąsior
Asad Qizilbash, który pracował m.in. przy adaptacji Uncharted, podzielił się spostrzeżeniami na temat przyszłości różnych technologii w grach.

Dyskusja o wykorzystaniu AI w grach trwa w najlepsze i nie zanosi się na to, by miała się w najbliższej przyszłości skończyć. Część studiów, w tym choćby EA, dąży do jak najszybszego zaimplementowania rozwiązać bazujących na sztucznej inteligencji w swoich planach produkcyjnych. Szanse w tej kwestii widzi twórca The Last of Us, a zagrożenia dostrzega na przykład aktor głosowy Wiedźmina 3.

Do obozu entuzjastów coraz większego użycia AI w grach dołączył Asad Qizilbash, szef produkcji PlayStation, który pracował przy adaptacjach Uncharted i The Last of Us. W wewnętrznym wywiadzie został spytany o to, jakie współczesne technologie mogą wpłynąć na opowiadanie historii w grach i filmach w przeciągu następnych 10 lat.

Wierzę, że technologia zdemokratyzuje opowiadanie historii, sprawiając, że będzie bardziej dostępna i przystępniejsza kosztowo dla twórców i Sony ma wyjątkową pozycję, aby to ułatwić. Przy obecnym poziomie wierności gier w odwzorowaniu rzeczywistości istnieje możliwość ponownego wykorzystania z nich zasobów na potrzeby filmów animowanych i aktorskich […].

Warto tu wspomnieć choćby o tym, jak Greig Fraser korzystał z Unreal Engine przy produkcji drugiej części filmowej „Diuny”. W silniku tworzono plan zdjęciowy i symulując to, jak słońce będzie padać na nie o danej godzinie, co w następstwie ułatwiało organizację całego przedsięwzięcia (o czym mówił w trakcie Dune: Awakeining Direct). Qizilbash dodał też parę słów o tym, jak AI poprzez swoje możliwości w kwestii opowiadania autentycznych i własnych historii jest według niego istotne dla pokolenia Z.

Postępy w sztucznej inteligencji pozwolą na stworzenie bardziej spersonalizowanych doświadczeń i wartościowych historii dla konsumentów. Dla przykładu, NPC w grach mogłyby wchodzić w interakcję z graczami zaleznie od ich ruchów, co sprawiłoby wrażenie bardziej osobistego kontaktu. Jest to ważne dla młodszego pokolenia Z i Alfa będącymi pierwszymi, które dorastały w środowisku cyfrowym i wszędzie poszukują personalizacji, a także bardziej znaczących doświadczeń. 

Szef produkcji PlayStation wypowiedział się także o przyszłość adaptacji gier, połączenia elementów fizycznych i cyfrowych (np. escape room inspirowany serią Uncharted) czy inicjatywy edukacyjne. Całość wywiadu przeczytacie tutaj.

Dodaj komentarz