Szef EA chce, by jego studia jak najszybciej zaczęły wykorzystywać AI
Dzięki sztucznej inteligencji Electronic Arts będzie w stanie „budować większe, bardziej wciągające światy, które zaangażują graczy z całego świata”. Tak przynajmniej twierdzi dyrektor EA, Andrew Wilson.
AI w znacznym stopniu przyśpiesza proces tworzenia gier – nikogo zatem nie powinno dziwić, że wykorzystywanie sztucznej inteligencji przez developerów staje się coraz powszechniejsze. Temat ten jest często poruszany przez przedstawicieli największych korporacji gamingowych – dyrektor Electronic Arts, Andrew Wilson, twierdzi, że sztuczna inteligencja już niedługo odegra większą rolę w produkcji gier EA.
Przeprowadziliśmy analizę wszystkich naszych procesów rozwojowych i obecnie, na podstawie wczesnej oceny, wierzymy, że częstsze korzystanie z AI wpłynie pozytywnie na ponad 50% z nich.
Wilson podkreślił, że w przeciągu 3-5 lat korporacja będzie w stanie „budować większe, bardziej wciągające światy, które zaangażują graczy z całego świata”, a jako przykład podał sprawniejsze modelowanie stadionów do gier sportowych. Przy wykorzystaniu tradycyjnych metod proces ten zajmował około 6 miesięcy – dzięki sztucznej inteligencji trójwymiarowy obiekt sportowy powstaje nieporównywalnie szybciej oraz charakteryzuje go niebotyczna ilość detali.
Co do tego, że dzięki AI wirtualne światy będą większe, nie mam najmniejszych wątpliwości – pytanie tylko, czy przy okazji nie będą one niemiłosiernie generyczne oraz najzwyczajniej w świecie nudne? Przekonamy się za 5 lat!
Czytaj dalej
Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.