rek

Kingdom Come: Deliverance 2 może mieć najdłuższy scenariusz w historii gier wideo? Zdjęcia robią niesamowite wrażenia

Kingdom Come: Deliverance 2 może mieć najdłuższy scenariusz w historii gier wideo? Zdjęcia robią niesamowite wrażenia
Krzysiek "Gwint" Jackowski
Tyle makulatury, że starczyłoby na kolejne wydania CD-Action przez kolejnych kilka, o ile nie kilkanaście, lat.

Na prawie miesiąc przed premierą Kingdom Come: Deliverance 2 Warhorse Studios umożliwiło dziennikarzom oraz twórcom przetestować, jak gra sprawdza się w warunkach bojowych. Szczegóły 50-godzinnej przygody UV-a z nowym erpegiem przeczytacie na naszej stronie. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, który podkreślał autor w swoich wrażeniach – mimo tak długiego czasu spędzonego przy grze, nie pociągnął on specjalnie fabuły do przodu. To chyba wystarczający argument do tezy, że skala Kingdom Come: Deliverance 2 będzie bezprecedensowa.

A jeśli ktoś nadal powątpiewa w narzuconą powyżej tezę, może przyjrzeć się, jak sam scenariusz prezentuje się w rzeczywistości. Danny z kanału ESO opublikował za pośrednictwem X-a (dawniej Twitter) zdjęcie ze wspomnianym scenariuszem Kingdom Come: Deliverance 2, który rozmiarami przebija dwukrotnie skalę pierwszej odsłony. Wedle relacji Warhorse Studios, materiał zawiera ponad milion siedemset tysięcy słów, na które składa się ponad 9 milionów znaków. Wszystko rozłożono to na trzy ogromne stosy papieru, z którymi Danny wykonał sobie wyżej wspomniane zdjęcie.

https://twitter.com/eso_danny/status/1878804194007629871

Kingdom Come: Deliverance 2 imponuje, nawet jeśli sama gra nie jest pokazywana, a swoje trzy grosze dorzucił pod wątkiem Daniel Vavra, szef Warhorse Studios. Stwierdził bowiem, że według jego wiedzy firma przygotowała najobszerniejszy scenariusz w historii gier wideo, wliczając w to nawet Baldur’s Gate’a 3, który do niedawna w tym kontekście uznawany był za niekwestionowanego czempiona.

https://twitter.com/DanielVavra/status/1878864375110635677

Jaka jest rzeczywistość? Larian Studios na niecały miesiąc przed premierą Baldur’s Gate’a 3 chwaliło się, że do gry zaimplementowano aż 174 godziny przerywników filmowych, które miały przewyższać długością całą „Grę o tron”. Miał na to składać się scenariusz o objętości prawie dwóch milionów słów, co znacząco przekracza wynik osiągnięty przez Kingdom Come: Deliverance 2. Z podobnych przechwałek korzystał również CD Projekt Red, który również chwalił się fizycznym scenariuszem na kilka miesięcy przed oficjalną premierą Cyberpunka 2077.

Cyberpunk 2077s entire script „The game worth a million words…” (literally)
by ingaming

Kingdom Come: Deliverance 2 zadebiutuje już 4 lutego (tydzień przed poprzednio zapowiadaną premierą) na PC, PS5 oraz Xboksach Series X/S.

Dodaj komentarz