25
8.11.2024, 17:00Lektura na 2 minuty

Kontrowersyjna strzelanka Six Days in Fallujah otrzymała pierwsze misje fabularne. Command and Control już dostępne

Misje oparto na relacjach faktycznych uczestników wojny w Iraku.


Maciek „Macix" Szymczak

Dla postronnego obserwatora wydane w zeszłym roku we wczesnym dostępie Six Days in Fallujah może wydać się po prostu kolejnym taktycznym shooterem, przypominającym Battlefielda czy Call of Duty, jednak historia kryjąca się za tą grą jest znacznie ciekawsza. Prace nad projektem rozpoczęto bowiem już w 2006 roku, kiedy wojna w Iraku wciąż jeszcze trwała. Twórcy obiecywali, że dostarczą jak najwierniejszą prawdzie wizję II bitwy o Faludżę z listopada 2004 roku. Dostarczyli jednak coś zgoła innego, a mianowicie kontrowersje.  

Już sam wybór tematu wielu wyda się kontrowersyjny, ponieważ wojska amerykańskie zostały oskarżone o użycie m.in. białego fosforu w charakterze bojowym czy wykorzystanie bomb zapalających przeciwko cywilom. Twórcy zapewniali co prawda, że z poszanowaniem odniosą się do obu stron konfliktu, jednak nie zmieniło to faktu, że gra była nazywana przez niektórych „symulatorem mordowania Arabów”. Działająca w USA organizacja CAIR, dbająca o prawa muzułmanów, zwróciła się nawet z apelem do największych firm, aby powstrzymały się od dystrybucji Six Days in Fallujah. Ostatecznie gra ukazała się we wczesnym dostępie dopiero w zeszłym roku, a udostępniona nam wersja nie była szczególnie satysfakcjonująca, o czym możecie przeczytać w recenzji Łukasza Morawskiego. Twórcy nie porzucają jednak Six Days in Fallujah, gdyż do strzelanki trafiła właśnie pierwsza duża aktualizacja o tytule Command and Control, która wprowadza fabularne misje bazowane na relacjach uczestników wojny.

 Aktualizacja dodaje także kontrolowane przez AI oddziały, którym możemy wydawać proste komendy w stylu „Naprzód!” albo „Formować szyk!”. Najważniejszą nowością są jednak dwie misje oparte na prawdziwych wydarzeniach i relacjach świadków. Pierwsza z nich pokaże nam początki tworzenia się ISIS oraz Al-Kaidy dzięki mieszance gameplayu, przerywników filmowych, archiwalnych materiałów oraz wywiadów. Natomiast druga przeniesie graczy w pierwsze godziny II bitwy o Faludżę. Znacznego ulepszenia doczekała się też grafika, gdyż poprawiono praktycznie wszystkie tekstury i modele, a także dodano ray tracing. Naprawiono także całą masę bugów, które trapiły Six Days in Fallujah od dłuższego czasu. 

Pełny opis aktualizacji Command and Control możecie znaleźć na steamowej karcie gry.


Czytaj dalej

Redaktor
Maciek „Macix" Szymczak

Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.

Profil
Wpisów239

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze