26.04.2024, 09:00Lektura na 2 minuty
Wideo

Larian Studios o współczesnym marketingu gier: „Gracze nie chcą być oszukiwani”

Twórca Baldur’s Gate’a 3 wypowiedział się na temat współczesnych zabiegów marketingowych stosowanych w branży.


Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

PC Gamer opublikował nagranie rozmowy nt. reklamowania gier, w której brali udział twórcy Baldur’s Gate’a 3, Warframe’a, EVE Online i Slay the Spire. Michael Douse z Larian Studios stwierdził, że tradycyjne metody marketingu przestają się sprawdzać.


W przeszłości kładziono większy nacisk na komunikację i PR. Marketing dotyczył w zasadzie sprzedaży detalicznej – wydawcy współpracowali ze sklepami, które umieszczały pudełka z grami na półkach. Tego już nie ma – teraz mamy internet i nikt nie kupuje gry, bo zobaczył ją na półce. Gracze chcą, żeby z nimi rozmawiano – nie chcą być oszukiwani. Chcą dokładnie wiedzieć, co robisz, z jakiego powodu oraz dla kogo to jest. 


Michael Douse

Eyrun Jonsdottir ze studia CCP Games stwierdziła, że gracze coraz częściej chcą mieć wpływ na produkcje, które wzbudzają ich zainteresowanie. Trudno się z tym nie zgodzić – ludzi coraz mniej obchodzi tradycyjny marketing, w którym potencjalni nabywcy są postawieni w roli pasywnego odbiorcy komunikatu reklamowego. Najważniejszą cechą gamingu, która odróżnia go od innych gałęzi popkultury, jest interaktywność – fani gier chcą pośrednio uczestniczyć w procesie twórczym, czego dowodem jest popularność wielu produkcji publikowanych we wczesnym dostępie. 

Rebecca Ford ze studia Digital Extremes humorystycznie dodała, że najlepszą formą reklamy jest wygranie tytułu gry roku na The Game Awards. Wypowiedź ta ma bardzo dużo sensu, biorąc pod uwagę fakt, że turowe Baldur’s Gate 3 jest przedstawicielem gatunku, który stosunkowo rzadko trafia do masowego odbiorcy, a mimo to sprzedaje się rewelacyjnie

Baldur’s Gate 3 wyszedł z wczesnego dostępu 3 sierpnia 2023 roku i spotkał się z fenomenalnym przyjęciem zarówno ze strony recenzentów, jak i graczy. Tytuł jest dostępny na PC, PlayStation 5 i Xboksach Series X/S. Wszystko wskazuje na to, że Wizards of the Coast planuje już następną odsłonę serii, ale nie wyprodukuje jej Larian Studios


Czytaj dalej

Redaktor
Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.

Profil
Wpisów642

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze