rek

Linda Yaccarino dyrektorką generalną Twittera

Linda Yaccarino dyrektorką generalną Twittera
Yaccarino objęła funkcję w poniedziałek, zastępując na stanowisku Elona Muska.

Jak podaje TechCrunch, CEO Twittera pracowała wcześniej w amerykańskiej korporacji NBCUniversal, zarządzając polityką reklamową firmy. Co ciekawe, Musk około dwadzieścia dni temu zapowiedział, że nowa dyrektorka generalna zastąpi go za sześć tygodni – nietrudno zauważyć, że Yaccarino zaczęła swoją pracę trzy tygodnie wcześniej, niż miała. Z pracy w NBCUniversal zrezygnowała dosyć gwałtownie, bo zaledwie kilka dni przed kluczową dla reklamodawców prezentacją firmy.

Czy uratuje Twittera?

Z Yaccarino wiążą się różne nadzieje. Przede wszystkim sam Musk może liczyć na to, że doświadczenie dyrektorki generalnej w zarządzaniu reklamami pomoże Twitterowi odbić się od finansowego dna – jak informuje CNN, kwietniowe przychody serwisu z reklam były o 59% niższe niż w analogicznym okresie rok temu. Analizując listę tysiąca najważniejszych reklamodawców Twittera z września – miesiąc przed przejęciem portalu przez Muska – można zauważyć, że obecnie na platformie pozostało… tylko 43% z nich.

https://twitter.com/lindayacc/status/1665920872627208193

Reklamodawcy nie czują się pewnie w kwestii przyszłości Twittera, a oliwy do ognia dodają kolejne działania Muska. W poniedziałek, na transmisji na żywo w ramach funkcji Space na Twitterze, Musk rozmawiał z antyszczepionkowym aktywistą Robertem F. Kennedym Jr., który tłumaczył, że antydepresanty są przyczyną strzelanin w amerykańskich szkołach.

Sami reklamodawcy twierdzą, że obecnie próba promowania produktu na Twitterze często szybko kończy się fiaskiem. David Campanelli z Horizon Media w rozmowie z The New York Times wyraża nadzieję, że Yaccarino może to zmienić. Campanelli twierdzi, że „przez pewien czas, reklamodawcy nie byli nawet pewni, z kim z Twittera można porozmawiać przez telefon”.

https://twitter.com/elonmusk/status/1665784889008873476

Specjalistka od reklam

Linda Yaccarino ma sześćdziesiąt lat i pochodzi z Nowego Jorku. Pracowała w największych firmach w Stanach Zjednoczonych, w których zyskała reputację ekspertki od polityki reklamowej. Po przejęciu Twittera przez Muska, broniła przedsiębiorcy, zachęcając niepewnych reklamodawców do cierpliwości i „dania mu minuty” na pokazanie swoich możliwości. BBC informuje, że Yaccarino ma wizję Twittera jako „aplikacji do wszystkiego”, między innymi obsługującej komunikatory.

Dodaj komentarz