7.06.2023, 12:30Lektura na 2 minuty

Linda Yaccarino dyrektorką generalną Twittera

Yaccarino objęła funkcję w poniedziałek, zastępując na stanowisku Elona Muska.


Antoni „Darkling” Antoszek

Jak podaje TechCrunch, CEO Twittera pracowała wcześniej w amerykańskiej korporacji NBCUniversal, zarządzając polityką reklamową firmy. Co ciekawe, Musk około dwadzieścia dni temu zapowiedział, że nowa dyrektorka generalna zastąpi go za sześć tygodni – nietrudno zauważyć, że Yaccarino zaczęła swoją pracę trzy tygodnie wcześniej, niż miała. Z pracy w NBCUniversal zrezygnowała dosyć gwałtownie, bo zaledwie kilka dni przed kluczową dla reklamodawców prezentacją firmy.


Czy uratuje Twittera?

Z Yaccarino wiążą się różne nadzieje. Przede wszystkim sam Musk może liczyć na to, że doświadczenie dyrektorki generalnej w zarządzaniu reklamami pomoże Twitterowi odbić się od finansowego dna – jak informuje CNN, kwietniowe przychody serwisu z reklam były o 59% niższe niż w analogicznym okresie rok temu. Analizując listę tysiąca najważniejszych reklamodawców Twittera z września – miesiąc przed przejęciem portalu przez Muska – można zauważyć, że obecnie na platformie pozostało… tylko 43% z nich.

Reklamodawcy nie czują się pewnie w kwestii przyszłości Twittera, a oliwy do ognia dodają kolejne działania Muska. W poniedziałek, na transmisji na żywo w ramach funkcji Space na Twitterze, Musk rozmawiał z antyszczepionkowym aktywistą Robertem F. Kennedym Jr., który tłumaczył, że antydepresanty są przyczyną strzelanin w amerykańskich szkołach.

Sami reklamodawcy twierdzą, że obecnie próba promowania produktu na Twitterze często szybko kończy się fiaskiem. David Campanelli z Horizon Media w rozmowie z The New York Times wyraża nadzieję, że Yaccarino może to zmienić. Campanelli twierdzi, że „przez pewien czas, reklamodawcy nie byli nawet pewni, z kim z Twittera można porozmawiać przez telefon”.


Specjalistka od reklam

Linda Yaccarino ma sześćdziesiąt lat i pochodzi z Nowego Jorku. Pracowała w największych firmach w Stanach Zjednoczonych, w których zyskała reputację ekspertki od polityki reklamowej. Po przejęciu Twittera przez Muska, broniła przedsiębiorcy, zachęcając niepewnych reklamodawców do cierpliwości i „dania mu minuty” na pokazanie swoich możliwości. BBC informuje, że Yaccarino ma wizję Twittera jako „aplikacji do wszystkiego”, między innymi obsługującej komunikatory.


Czytaj dalej

Redaktor
Antoni „Darkling” Antoszek

Moim ulubionym zajęciem związanym z grami jest notoryczne umieranie w Dead Cells. Interesują mnie nowe technologie, ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że wszystko, co było na ich temat do powiedzenia, napisał już Philip K. Dick. Lubię robić kawę, filozofować i obserwować swojego kota.

Profil
Wpisów248

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze