Monster Hunter Wilds: Są wymagania sprzętowe. Do 1080p potrzebny generator klatek
Capcom udostępnił wymagania sprzętowe Monster Hunter Wilds. Do komfortowej rozgrywki potrzebny jest porządny sprzęt i... generator klatek.
Wczorajsze State of Play ujawniło wreszcie datę premiery nowego Monster Huntera, a przy okazji dostaliśmy całkiem ładny zwiastun. To tyle, jeśli chodzi o dobre wiadomości dotyczące nadchodzącej produkcji, ponieważ Capcom udostępnił wymagania sprzętowe na PC i powiedzieć, że jest dość kontrowersyjnie, to nic nie powiedzieć. Najpierw jednak rzućmy okiem na minimalną konfigurację sprzętową, pozwalającą odpalić Monster Hunter Wilds:
- Procesor: Intel Core i5-10600 lub AMD Ryzen 5 3600;
- RAM: 16 GB;
- Karta graficzna: GeForce GTX 1660 lub AMD Radeon RX 5600;
- Dysk: 140 GB
Teraz najlepsze, bo na takim sprzęcie gra „powinna działać w 1080p”, ale nie natywnym, a skalowanym z 720p i to pod warunkiem, że wybierzemy preset najniższych ustawień. Dalej robi się trochę gorzej… To znaczy wszyscy już chyba wiedzieliśmy, że kolejnym kamieniem na drodze rozwoju branży będzie AI i generowanie klatek, jednak do tej pory używano tego jako dodatkowego kopniaka dla wydajności kiepsko zoptymalizowanych tytułów. Monster Hunter Wilds idzie o krok dalej. Wymagania zalecane to:
- Procesor: Intel Core i5-11600K lub AMD Ryzen 5 3600X;
- RAM: 16 GB;
- Karta graficzna: GeForce RTX 2070 Super lub AMD Radeon RX 6700XT;
Teoretycznie wyglądają zwyczajnie, ale tak nie jest, ponieważ na takim sprzęcie zagramy w 1080p na ustawieniach średnich. Problem w tym, że do stabilnych 60 fps-ów będzie wymagane włączenie generowania klatek. Monster Hunter Wilds korzysta z RE Engine’u, który prawdopodobnie jest głównym winowajcą – silnik zdecydowanie lepiej radzi sobie z generowaniem mniejszych przestrzeni, niż otwartych światów. Z drugiej strony Dragon’s Dogma 2 została zbudowana na tej samej technologii, a nie potrzebuje wsparcia AI… Nie wspominając już o tym, że Capcom powinien uczyć się na własnych błędach.
Monster Hunter Wilds ukaże się 28 lutego 2025 roku, a już jutro powinniśmy usłyszeć o produkcji nieco więcej, ponieważ rozpoczyna się Tokyo Game Show.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.