Monster Hunter Wilds: Są wymagania sprzętowe. Do 1080p potrzebny generator klatek

Wczorajsze State of Play ujawniło wreszcie datę premiery nowego Monster Huntera, a przy okazji dostaliśmy całkiem ładny zwiastun. To tyle, jeśli chodzi o dobre wiadomości dotyczące nadchodzącej produkcji, ponieważ Capcom udostępnił wymagania sprzętowe na PC i powiedzieć, że jest dość kontrowersyjnie, to nic nie powiedzieć. Najpierw jednak rzućmy okiem na minimalną konfigurację sprzętową, pozwalającą odpalić Monster Hunter Wilds:
- Procesor: Intel Core i5-10600 lub AMD Ryzen 5 3600;
- RAM: 16 GB;
- Karta graficzna: GeForce GTX 1660 lub AMD Radeon RX 5600;
- Dysk: 140 GB
Teraz najlepsze, bo na takim sprzęcie gra „powinna działać w 1080p”, ale nie natywnym, a skalowanym z 720p i to pod warunkiem, że wybierzemy preset najniższych ustawień. Dalej robi się trochę gorzej… To znaczy wszyscy już chyba wiedzieliśmy, że kolejnym kamieniem na drodze rozwoju branży będzie AI i generowanie klatek, jednak do tej pory używano tego jako dodatkowego kopniaka dla wydajności kiepsko zoptymalizowanych tytułów. Monster Hunter Wilds idzie o krok dalej. Wymagania zalecane to:
- Procesor: Intel Core i5-11600K lub AMD Ryzen 5 3600X;
- RAM: 16 GB;
- Karta graficzna: GeForce RTX 2070 Super lub AMD Radeon RX 6700XT;
Teoretycznie wyglądają zwyczajnie, ale tak nie jest, ponieważ na takim sprzęcie zagramy w 1080p na ustawieniach średnich. Problem w tym, że do stabilnych 60 fps-ów będzie wymagane włączenie generowania klatek. Monster Hunter Wilds korzysta z RE Engine’u, który prawdopodobnie jest głównym winowajcą – silnik zdecydowanie lepiej radzi sobie z generowaniem mniejszych przestrzeni, niż otwartych światów. Z drugiej strony Dragon’s Dogma 2 została zbudowana na tej samej technologii, a nie potrzebuje wsparcia AI… Nie wspominając już o tym, że Capcom powinien uczyć się na własnych błędach.
Monster Hunter Wilds ukaże się 28 lutego 2025 roku, a już jutro powinniśmy usłyszeć o produkcji nieco więcej, ponieważ rozpoczyna się Tokyo Game Show.
Czytaj dalej
Jedna odpowiedź do “Monster Hunter Wilds: Są wymagania sprzętowe. Do 1080p potrzebny generator klatek”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Skoro już teraz przyznają się niejako do problemów z optymalizacją, to jakiego stanu technicznego mamy oczekiwać na premierę?