Next-genowy Wiedźmin 3: CD Projekt Red o przenoszeniu sejwów i osiągnięć

Aktualizacje gier z poprzedniej generacji konsol na obecną to miła praktyka, szczególnie gdy otrzymujemy je za darmo, a nie płacąc jeszcze raz pełną cenę za tytuł, jak życzyliby sobie np. twórcy Persony 5. Nawet wtedy pozostaje jednak jeszcze jedno zagadnienie: przenoszenie sejwów i osiągnięć / trofeów. W przypadku Cyberpunka 2077 po next-genowej aktualizacji dało się bez problemu przenieść zapisy stanu gry, osiągnięcia jednak trzeba było wbijać od nowa. A jak będzie z Wiedźminem 3?
Najprawdopodobniej tak samo, a przynajmniej tak zapowiedział Marcin Momot, global community director CD Projektu Red, na swoim Twitterze. Jeden z graczy spytał go, czy skoro twórcy udostępniają przenoszenie postępów między wszystkimi platformami, to osiągnięcia, które odblokował na Steamie, wskoczą po takim transferze na konsoli.
Widzę wiele pytań na ten temat. Osiągnięcia są uzależnione od platformy, a to oznacza, że nie przenoszą się pomiędzy nimi razem z sejwami. Będzie trzeba odblokować je od nowa.
W przypadku aktualizowania gier z PlayStation 4 do wersji na PlayStation 5 czasem zdarza się, że trofea zaliczane są automatycznie po przeniesieniu odpowiedniego sejwa. Gracze nazywają to zjawisko tzw. „autopopem”. Momot wyjaśnił, dopytany w kolejnym tweecie, że to rozwiązanie również nie będzie miało miejsca w next-genowym Wiedźminie 3.
Nie powinno być wielkiego zdziwienia: dokładnie tak samo działało to w przypadku next-genowego Cyberpunka 2077. Przypominam, że next-genowa aktualizacja Wiedźmina 3 ukaże się już 14 grudnia. W sieci można już znaleźć porównania nowej wersji gry z pierwowzorem.
Czytaj dalej
-
Niesamowity wyczyn Polaka w Wiedźminie 3. Opowiada o tym, jak do tego...
-
Wygraj fotel gamingowy w turnieju Quake’a i zbij piątkę z naszą redakcją!...
-
Były projektant Bethesdy o tym, dlaczego Starfield nie spełnił oczekiwań. „Kosmos...
-
Czas poznać najlepszego gracza TFT w kraju. Nadchodzą finały GX...