Nowy startup chce opracować system operacyjny dla graczy

Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie Playtronu, firma ma zamiar dokonać ekstrakcji „ekosystemu gier” znanego z Windowsa i okroić go z całej reszty zbędnej otoczki, pozostawiając jedynie elementy niezbędne do cieszenia się rozgrywką. Powstały w ten sposób system operacyjny ma znaleźć zastosowanie we wszelkiej maści handheldach – zarówno tych obecnych już na rynku od pewnego czasu, jak i tych, które dopiero się na nim pojawią.
Playtron
Założyciele Playtronu doszli do wniosku, że żaden z systemów przeznaczonych na handheldy nie spełnia ich oczekiwań. Steam OS ograniczony jest jedynie do platformy Valve, odcinając tym samym dostęp do sklepów konkurencji, z kolei Windows powstał z myślą o desktopach, a nie urządzeniach przenośnych, w związku z czym korzystanie z niego na względnie niewielkim sprzęcie nie należy do najprzyjemniejszych doświadczeń.

Kirt McMaster, John Lagerling i Franck De Girolami postanowili więc opracować autorski OS bazujący na Linuksie, który będzie kompatybilny z każdym większym sklepem z cyfrowymi grami, a przy tym oferował wsparcie dla sprzętów wielu producentów, jak choćby Lenovo Legion Go, Asus ROG Ally lub MSI Claw. Co więcej, w serwisie YouTube umieszczone zostało krótkie demonstracje prezentujące działanie Playtron OS na handheldzie ze stajni Lenovo:
Playtron zapowiedział także, że jeszcze w tym roku ma ukazać się pierwsze urządzenie z systemem operacyjnym firmy, a odpowiedzialne będzie za nie ulokowane w Hong Kongu Ayaneo. Więcej sprzętu korzystającego z Playtron OS ma ukazać się dopiero w 2025 roku, a przynajmniej tak zapewnia firmowa strona startupu.