1
około 14 godzin temuLektura na 2 minuty

Physint, nowa gra Hideo Kojimy, jest już w rozwoju. Developer zdradził, na jakim etapie jest jego thriller szpiegowski

Metal Gear Physint będzie potrzebował jeszcze kilku lat produkcji, ale po premierze Death Stranding 2 Kojima nie traci czasu i już zabiera się do roboty.

Kojima zaledwie 2 miesiące temu wydał świetne Death Stranding 2, a już kontynuuje prace nad kolejnymi projektami. Oprócz postapokaliptycznego paczkodostarczycielstwa, twórca ma w zanadrzu jeszcze co najmniej dwa projekty. Pierwszy z nich to OD – trudny do sklasyfikowania horror, bo dostaliśmy zaledwie jeden, zapowiadający projekt zwiastun oraz garstkę informacji o dziwacznych mechanizmach, którymi produkcja ma operować. OD powstaje we współpracy z Microsoftem, który po ostatniej turze zwolnień anulował kilka gier – ostatnio tworzone przez Avalanche Studios Contraband – mimo tego na razie (?) produkcja jest podobno bezpieczna i nie musimy martwić się o jej los, chociaż dalej nie ma nawet przybliżonych widełek premiery. Może na tegorocznym Gamescomie pojawi się coś na ten temat?

OD, the collaboration between Xbox and Hideo Kojima, is still in development, a Microsoft spokesperson tells me.

— Jason Schreier (@jasonschreier.bsky.social) 7 sierpnia 2025 19:07

Drugą produkcją Kojimy jest Physint, czyli jego wielki powrót do klimatów szpiegowskich. Developer nie ukrywa, że to jego powrót do Metal Gear Solid bez sięgania po samą markę, pozostającą przecież w rękach Konami. Physint ma posiadać mocne zacięcie filmowe, ale nie mamy więcej informacji i najwyraźniej będziemy musieli na nie poczekać. W najnowszym wywiadzie Hideo ujawnił, że jest dopiero na wczesnym etapie prac, a ponadto zajmuje się ciągle Death Stranding 2:


Aktualnie sprawdzam dane graczy z całego świata – jakich broni używają, jakie trasy wybierają. Przy okazji znajduję drobne błędy, które trzeba naprawić. Zaczynam współpracę z zespołem rozwijającym OD, ponadto zajmuję się także Physintem, będącym aktualnie w fazie koncepcyjnej.


Hideo Kojima

Trudno powiedzieć, jak długo potrwa faza obmyślania całej koncepcji, jednak najprawdopodobniej priorytet ma teraz horror tworzony wspólnie z Microsoftem, który także nie ma nawet orientacyjnej daty premiery. Niedawno Kojima ujawnił, że Physint będzie potrzebował jeszcze co najmniej 5 lub 6 lat, by był gotowy do premiery. Fanom jego dokonań na polu produkcji szpiegowskich pozostaje mieć nadzieję, że nadchodzący wielkimi krokami Metal Gear Solid Delta: Snake Eater stanie na wysokości zadania i wypełni tę lukę.


Czytaj dalej

Redaktor
Sam Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów2015

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze