2
13.12.2023, 08:15Lektura na 3 minuty

OD otrzyma system krzyku społecznego. I społecznościowe skradanie

Poza tym wszystko wskazuje na to, że Hideo Kojima robi coś nowego z resztek tego, co zostało po Silent Hills.

Na tegorocznym, kiepskim nie tylko zdaniem Daela, The Game Awards zobaczyliśmy nową grę Kojimy. Nie było to jednak, jak przewidywałem wcześniej, Death Stranding 2, a całkowicie nowy projekt, powstający we współpracy z Microsoftem. Na temat OD dowiedzieliśmy się tyle, co nic – krótki zwiastun był bardziej reklamą będącej w rękach Epica technologii MetaHuman, pozwalającej tworzyć realistyczne modele 3D ludzi, aniżeli prezentacją konkretnej koncepcji. Znalazło się jednak miejsce na jedno ciekawe nawiązane, ale o tym napiszę na koniec, na razie przejdźmy do rzeczy.

Czymkolwiek by się finalnie nie okazała, gra z pewnością będzie kolejnym eksperymentem gatunkowym developera, który nie od dziś lubi eksperymentować z konwencją. Tym razem pomogą mu w tym nowe funkcje zarejestrowane właśnie przez Kojima Productions: Social Stealth oraz Social Scream System. Ten pierwszy brzmi jak coś, co za często uprawiam na co dzień.

Nie jest to taniec, którego fani Japończyka nie widzieli – wiecie, Solid Snake Simulation albo Social Strand System. Oczywiście nie mamy nawet najmniejszej wskazówki odnośnie do tego, czym nowe systemy Kojimy będą, jednak już Death Stranding miało elementy „społecznościowego” multiplayera, gdzie gracze mogli sobie nieinwazyjnie pomagać i wchodzić w proste interakcje, zatem OD prawdopodobnie tę koncepcję rozbuduje.

Zanim dowiemy się, co tak naprawdę developer dla nas szykuje, mogą minąć lata, bo OD – podobnie jak powstające od co najmniej półtora roku Death Stranding 2 – nie ma jeszcze ustalonej daty premiery. I wtem, znienacka, pojawia się wątek Silent Hill.


OD z nawiązaniem do Silent Hilla

Jedynym, co zostało po anulowanym reboocie Silent Hilla tworzonym przez Kojimę, jest P.T. – koncepcyjne demo, o którym w zeszłym roku pisał nieco dłużej Ninho. Wracamy teraz do zwiastuna OD: pomiędzy 37 a 50 sekundą materiału, w ustach genialnego Udo Kiera („Krew dla Draculi”, „Johnny Mnemonic” i ponad setka filmów oraz seriali, a także Command & Conquer) pojawiają się ledwie widoczne 4 litery, układające się w słowo „atami”. Atami to miasto we wschodniej części prefektury Shizuoka. Kanji (elementy japońskiego pisma) składające się na jej nazwę tłumaczone osobno to „ciche” (静) oraz „wzgórze” (岡).

Oczywiście jeszcze bardziej wyraźnym nawiązaniem są drzwi, przez które najpierw Kojima, a potem Jordan Peele weszli na scenę TGA 2023, tylko kto by zwracał uwagę na takie szczegóły…

Kojima w drzwiach na TGA 2023 i drzwi w P.T., ale bez Kojimy

Fani wyłapali jeszcze kilka wskazówek, a może to zwykłe, wariackie teorie, jednak chyba możemy uznać, że OD będzie sukcesorem Silent Hills, w którym Kojima wykorzysta pomysły powstałe z myślą o horrorze tworzonym jeszcze pod szyldem Konami. Ciekawe czy i tym razem dostaniemy grywalne demo...


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1068

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze