PlayStation 5: Variable Refresh Rate już na horyzoncie
VRR pozwoli na znacznie płynniejsze działanie gier na konsolach PlayStation 5. Długo wyczekiwana funkcja ma pojawić się w najbliższych miesiącach.
Ostatnio obrodziło w doniesienia wokół usprawnień konsol Sony. Ciekawość fanów została pobudzona plotkami o tajemniczych prototypach wysyłanych do Stanów Zjednoczonych, które rzekomo mogą być PlayStation 5 Pro. Sony lubi czasem działać po cichu, tak jak to miało miejsce z poprawianiem jakości padów, o czym również nie trąbiono, natomiast nie omieszkano już wspomnieć o oficjalnej prezentacji PlayStation VR.
Dzisiaj na PlayStation 4 i 5 wyszła nowa aktualizacja systemu. Możliwość dołączania do otwartych i zamkniętych imprez na obu konsolach, usprawnienia UI dla „piątki”, poprawa aplikacji PS Remote Play i inne. Możecie o nich przeczytać na oficjalnym blogu PlayStation. Najciekawszym jednak pozostaje to, co zostało zaledwie wspomniane w ramach dzisiejszej aktualizacji: kolejna zapowiedź długo wyczekiwanej przez wielu funkcji Variable Refresh Rate.
VRR zsynchronizuje częstotliwość odświeżania telewizora z wyjściem graficznym konsoli. Dzięki temu problemy z „rozrywaniem” ekranu, widocznymi artefaktami lub z synchronizacją klatek odejdą w niepamięć, a gry będą działać zauważalnie płynniej. Co więcej, Sony zapewnia, że funkcja VRR będzie działać również w tych tytułach, które domyślnie jej nie obsługują. Wystarczy zainstalować łatkę.
Funkcja była już gorąco wyczekiwana w zeszłym roku. Według najnowszego komunikatu ma pojawić się na PlayStation 5 w przeciągu kilku najbliższych miesięcy.
Czytaj dalej
Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.