PlayStation VR2 oficjalnie zaprezentowane. Wygląd mocno inspirowany PS5

W ostatnich latach wirtualna rzeczywistość coraz śmielej zaczęła zaglądać do świata gier. Sony zobaczyło duży potencjał tego rynku, wypuszczając ponad 5 lat temu headset PlayStation VR. Zestaw okazał się dużym sukcesem, co przełożyło się na ponad pięć milionów sprzedanych egzemplarzy. Rok temu natomiast zapowiedziano jego następcę, a na początku stycznia dowiedzieliśmy się więcej o jego specyfikacji technicznej.
Dziś natomiast korporacja oficjalnie zaprezentowała PS VR 2. Jak możemy zobaczyć już na pierwszy rzut oka, finalny wygląd zestawu pasuje stylistyką do PS5. Jest to całkowicie zamierzone – ponadto projektanci nadali goglom i kontrolerom okrąglejszy kształt, który według nich ma symbolizować 360-stopniowe pole widzenia.
Twórcy chwalą się ergonomią headsetu, który będzie można łatwo przystosowywać do potrzeb użytkownika. Z kolei umiejscowienie słuchawek i możliwość regulowania odległości soczewek od oczu przeniesiono z projektu poprzednika. Z drugiej strony całkowicie od nowa zaprojektowano zintegrowany system wentylacji, który ma znacznie lepiej oddawać ciepło urządzenia.

Według zapowiedzi VR2 będzie znacznie lżejszy od swojego starszego krewniaka – i to pomimo bardziej skomplikowanej budowy.

PlayStation VR2 zadebiutuje na rynku pod koniec roku – jednakże wciąż trwające problemy z dostawami układów scalonych mogą przesunąć premierę na wczesny 2023. Prawdopodobnie jedną z pierwszych okazji do zweryfikowania przechwałek Sony będzie Horizon Call of the Mountain. Spin-off przygód Aloy ma zadebiutować wraz z headsetem.
Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “PlayStation VR2 oficjalnie zaprezentowane. Wygląd mocno inspirowany PS5”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ja tu widzę wygląd inspirowany największym konkurentem – Questem 2, wielkie kontrolery, które będą kolidować z goglami i dłońmi przy wielu czynnościach oraz kabel, który dyskwalifikuje u mnie ten sprzęt jako nowoczesne gogle VR. Tylko bezprzewodowość się liczy, po przejściu na ten tryb już nie da się wrócić do kabla. Z rozwiązaniem to PSVR2 nie nawiąże żadnej walki z Questem 2, nie mówiąc już o jego potencjalnym następcy, który je po prostu zmiecie.
Wielkie kontrolery, które będą kolidować z goglami i dłońmi przy wielu czynnościach ???????? A co ty zamierzasz z tymi kontrolerami zmywać naczynia ???? Co z tego że Quest 2 może być bezprzewodowe jeśli w tym trybie grafika jest do dupy. Jeśli chcesz cieszyć oko i tak musisz je podłączyć kablem do kompa : ) Sony postawiło na ekstremalne doznania wizualne włącznie z HDR , śledzeniem gałek ocznych i wibracjami gogli więc kabel musi być. Myślę że Quest 2 nawet podłączony do kompa przegra z PSVR 2. Gdyby chcieli to zrobić bezprzewodowo to cena byłaby chyba czterokrotnie wyższa bo musieliby upchnąć tam ten bezprzewodowy patent : )
Tak, ekstremalne doznanie w podłączaniu się gogli raz za razem, kiedy tylko chcesz zagrać.
@SANDER602: „Co z tego że Quest 2 może być bezprzewodowe jeśli w tym trybie grafika jest do dupy. Jeśli chcesz cieszyć oko i tak musisz je podłączyć kablem do kompa : )” – ale czemu pierdzielisz takie głupoty? Ja gram na Queście 2 połączonym z PC za pomocą wifi6, nie potrzebuję żadnego kabla – grafika jest świetna, a gogle działają w pełni bezprzewodowo. I nie kosztuje to żadnych wielkich pieniędzy. A co do kolidowania kontrolerów z goglami – w wielu grach przy szybkich ruchach dłoni przy twarzy zdarza się zawadzić kontrolerem o headset. Te z PSVR2 będą znacznie większe niż questowe i w takich momentach będą często zaczepiać czy to o gogle, czy o siebie. I nie, Quest 2 nie przegra z PSVR2, bo jest uniwersalnym sprzętem działającym na dwóch platformach – mobilnej i PCVR, który już w tym momencie totalnie zdominował rynek. PSVR2 nawet nie zbliży się do tego wyniku, mimo że jest hajpowane jak cholera.
A tak wygląda ta „do dupy grafika w trybie bezprzewodowym” – nagrałem to podczas używania Air Linka i wygląda genialnie, absolutny fotorealizm:
https://youtu.be/VnGPt8xF0LE
Jaka walka? VR to jest tak potężna nisza, że sumarycznie sprzedadzą się na poziomie PSVity.
Quest 2 w zeszłym roku sprzedał się lepiej niż Xbox Series X/S, ładna mi to nisza.
Ok. Nie wiedziałem że quest 2 można połączyć z pc po wi-fi. Sorki. W takim razie może kabel w PSVR2 jest potrzebny do tego śledzenia gałek ? No bo jakiś powód musi być
Powód jest taki, że PSVR2 jest już parę lat spóźnione, powinno wyjść dużo wcześniej, tak samo jak poprzednik, który przez ten cały czas był technologicznie zacofany. Headsety o takich (lub lepszych) parametrach już są od dawna, jak np. HP Reverb G2 czy HTC Vive Pro 2. Jeśli wyjdzie pod koniec 2022/na początku 2023, to konkurencja szybko mu odleci (Project Cambria i eventualny Quest 3 od Mety, Varjo Aero i Pimax 12K (te dwa będą bardzo drogie, ale parametrami będą miażdżyć), następca Valve Index (jeśli się pojawi, bo to wciąż tylko ploty)…