PlayStation VR2 oficjalnie zaprezentowane. Wygląd mocno inspirowany PS5

PlayStation VR2 oficjalnie zaprezentowane. Wygląd mocno inspirowany PS5
Gogle na pewno dobrze będą wyglądać przy nowej konsoli Sony.

W ostatnich latach wirtualna rzeczywistość coraz śmielej zaczęła zaglądać do świata gier. Sony zobaczyło duży potencjał tego rynku, wypuszczając ponad 5 lat temu headset PlayStation VR. Zestaw okazał się dużym sukcesem, co przełożyło się na ponad pięć milionów sprzedanych egzemplarzy. Rok temu natomiast zapowiedziano jego następcę, a na początku stycznia dowiedzieliśmy się więcej o jego specyfikacji technicznej.

Dziś natomiast korporacja oficjalnie zaprezentowała PS VR 2. Jak możemy zobaczyć już na pierwszy rzut oka, finalny wygląd zestawu pasuje stylistyką do PS5. Jest to całkowicie zamierzone – ponadto projektanci nadali goglom i kontrolerom okrąglejszy kształt, który według nich ma symbolizować 360-stopniowe pole widzenia. 

https://twitter.com/PlayStationPL/status/1496119926918107137

Twórcy chwalą się ergonomią headsetu, który będzie można łatwo przystosowywać do potrzeb użytkownika. Z kolei umiejscowienie słuchawek i możliwość regulowania odległości soczewek od oczu przeniesiono z projektu poprzednika. Z drugiej strony całkowicie od nowa zaprojektowano zintegrowany system wentylacji, który ma znacznie lepiej oddawać ciepło urządzenia. 

PS VR 2 

Według zapowiedzi VR2 będzie znacznie lżejszy od swojego starszego krewniaka – i to pomimo bardziej skomplikowanej budowy.

PS VR 2 

PlayStation VR2 zadebiutuje na rynku pod koniec roku – jednakże wciąż trwające problemy z dostawami układów scalonych mogą przesunąć premierę na wczesny 2023. Prawdopodobnie jedną z pierwszych okazji do zweryfikowania przechwałek Sony będzie Horizon Call of the Mountain. Spin-off przygód Aloy ma zadebiutować wraz z headsetem. 

9 odpowiedzi do “PlayStation VR2 oficjalnie zaprezentowane. Wygląd mocno inspirowany PS5”

  1. Ja tu widzę wygląd inspirowany największym konkurentem – Questem 2, wielkie kontrolery, które będą kolidować z goglami i dłońmi przy wielu czynnościach oraz kabel, który dyskwalifikuje u mnie ten sprzęt jako nowoczesne gogle VR. Tylko bezprzewodowość się liczy, po przejściu na ten tryb już nie da się wrócić do kabla. Z rozwiązaniem to PSVR2 nie nawiąże żadnej walki z Questem 2, nie mówiąc już o jego potencjalnym następcy, który je po prostu zmiecie.

    • Wielkie kontrolery, które będą kolidować z goglami i dłońmi przy wielu czynnościach ???????? A co ty zamierzasz z tymi kontrolerami zmywać naczynia ???? Co z tego że Quest 2 może być bezprzewodowe jeśli w tym trybie grafika jest do dupy. Jeśli chcesz cieszyć oko i tak musisz je podłączyć kablem do kompa : ) Sony postawiło na ekstremalne doznania wizualne włącznie z HDR , śledzeniem gałek ocznych i wibracjami gogli więc kabel musi być. Myślę że Quest 2 nawet podłączony do kompa przegra z PSVR 2. Gdyby chcieli to zrobić bezprzewodowo to cena byłaby chyba czterokrotnie wyższa bo musieliby upchnąć tam ten bezprzewodowy patent : )

    • hubert432sss 22 lutego 2022 o 21:00

      Tak, ekstremalne doznanie w podłączaniu się gogli raz za razem, kiedy tylko chcesz zagrać.

    • @SANDER602: „Co z tego że Quest 2 może być bezprzewodowe jeśli w tym trybie grafika jest do dupy. Jeśli chcesz cieszyć oko i tak musisz je podłączyć kablem do kompa : )” – ale czemu pierdzielisz takie głupoty? Ja gram na Queście 2 połączonym z PC za pomocą wifi6, nie potrzebuję żadnego kabla – grafika jest świetna, a gogle działają w pełni bezprzewodowo. I nie kosztuje to żadnych wielkich pieniędzy. A co do kolidowania kontrolerów z goglami – w wielu grach przy szybkich ruchach dłoni przy twarzy zdarza się zawadzić kontrolerem o headset. Te z PSVR2 będą znacznie większe niż questowe i w takich momentach będą często zaczepiać czy to o gogle, czy o siebie. I nie, Quest 2 nie przegra z PSVR2, bo jest uniwersalnym sprzętem działającym na dwóch platformach – mobilnej i PCVR, który już w tym momencie totalnie zdominował rynek. PSVR2 nawet nie zbliży się do tego wyniku, mimo że jest hajpowane jak cholera.

    • A tak wygląda ta „do dupy grafika w trybie bezprzewodowym” – nagrałem to podczas używania Air Linka i wygląda genialnie, absolutny fotorealizm:
      https://youtu.be/VnGPt8xF0LE

    • SicksTeaPhoar 23 lutego 2022 o 07:39

      Jaka walka? VR to jest tak potężna nisza, że sumarycznie sprzedadzą się na poziomie PSVity.

    • Quest 2 w zeszłym roku sprzedał się lepiej niż Xbox Series X/S, ładna mi to nisza.

    • Ok. Nie wiedziałem że quest 2 można połączyć z pc po wi-fi. Sorki. W takim razie może kabel w PSVR2 jest potrzebny do tego śledzenia gałek ? No bo jakiś powód musi być

    • Powód jest taki, że PSVR2 jest już parę lat spóźnione, powinno wyjść dużo wcześniej, tak samo jak poprzednik, który przez ten cały czas był technologicznie zacofany. Headsety o takich (lub lepszych) parametrach już są od dawna, jak np. HP Reverb G2 czy HTC Vive Pro 2. Jeśli wyjdzie pod koniec 2022/na początku 2023, to konkurencja szybko mu odleci (Project Cambria i eventualny Quest 3 od Mety, Varjo Aero i Pimax 12K (te dwa będą bardzo drogie, ale parametrami będą miażdżyć), następca Valve Index (jeśli się pojawi, bo to wciąż tylko ploty)…

Dodaj komentarz