Pojawiły się pierwsze opinie o Stalkerze 2. „Nie mogę się doczekać, aż finalna wersja gry trafi w moje ręce”
Dziennikarze mieli okazję wziąć udział w trzygodzinnych sesjach z grą.
Spadło embargo na pierwsze wrażenia z trzygodzinnych sesji Stalkera 2, więc zbierzmy najważniejsze informacje w jednym miejscu. Przypomnijmy, że nadchodząca gra GSC Game World ukaże się 20 listopada tego roku na PC i Xboksy Series X|S.
Redaktor IGN-u, Destin Legarie, wyszedł z pokazu z ogromnym niedosytem i dużą dozą optymizmu. Szczególną uwagę zwrócił na dobrze zaprojektowany system zarządzania zasobami.
Zarządzanie zasobami idealnie wpisuje się w ogólne poczucie opresyjnego świata i przypomina, że każda walka powinna być przemyślanym ryzykiem. Czy użyję mojego AK, czy spróbuję zrobić daną rzecz po cichu? Czy mogę użyć pistoletu, czy muszę być bardziej agresywny z karabinem szturmowym wobec większych przeciwników? Czy zaatakuję nocą, kiedy mogę wykorzystać ciemność na swoją korzyść, czy może wolałbym światło dzienne, aby mieć lepszą widoczność?
Całą relację Destina Legarie możecie obejrzeć poniżej.
Na sesji był również Jordan Middler z VGC, który w rozmowie z developerami potwierdził zapewnienie wsparcia dla modów.
Wprowadzenie wsparcia dla moderów jest planowane przy jednej z pierwszych aktualizacji. Mamy już kontakty i prośby od osób pracujących nad modami do Stalkera 1. Zrobimy wszystko, aby zaspokoić ich potrzeby, jak tylko skończymy prace nad podstawową wersją gry.
Jordan Middler również opuścił pokaz pełen dobrej myśli, przy okazji będąc pod ogromnym wrażeniem pracy, jaką wykonało GSC Game World w obliczu trwającej na Ukrainie wojny.
Nie mogę się doczekać, aż finalna wersja gry trafi w moje ręce, szczególnie po tych kilku imponujących godzinach. Trudno sobie wyobrazić, by większość studiów była w stanie stworzyć choćby przyzwoitą grę w takich okolicznościach, a fakt, że GSC Game World wychodzi dosłownie z gruzowiska rodzinnego miasta z czymś tak obiecującym, jest niesamowicie inspirujący.
Redaktor Eurogamera, Rick Lane, również był zachwycony pokazem, a wrażenia podsumował nad wyraz pozytywnie.
Stalker 2 eksploruje wiele półzapomnianych pomysłów na gry z otwartym światem. W epoce dopracowanych soulslike’ów i starannie zaplanowanych doświadczeń pokroju God of War: Ragnarok, elastyczność i adaptacyjność napromieniowanej piaskownicy Stalkera 2 jest odświeżająca i intrygująca. Jeśli gra będzie dalej rozwijać te elementy na całym obszarze swojej Zony, to GSC Game World ma w swoim portfolio coś wyjątkowego.
Jeżeli chcecie zapoznać się z zakulisowymi problemami, z jakimi mierzyło się studio GSC Game World, to możecie obejrzeć specjalnie przygotowany dokument o powstawaniu Stalkera 2.
Mamy nadzieję, że przesunięta z 5 września na 20 listopada premiera Stalkera 2 odbędzie się zgodnie z planem i już bez żadnych dodatkowych opóźnień. To co, po takich zapowiedziach ciężko nie być już myślami w Zonie, co?
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach czyta sporo pulpy. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl