Polskie studio Reikon Games zwolniło ok. 60% pracowników
Reikon Games, twórcy Ruinera, zwolniło 60-70 osób, tym samym stawiając obecny projekt studia pod znakiem zapytania.
Nowy rok niestety przyniósł kolejną falę zwolnień w branży gier. Według wyliczeń Kotaku, z pracą musiało pożegnać się już ponad 6000 osób. Duża część z nich to zwolnienia z firm podległych Microsoftowi, takich jak Xbox czy Activision Blizzard. Polskie studia również nie zdołały uciec od tej fali – pracowników ubyło w People Can Fly i w CI Games, które w ubiegłym miesiącu wydało Lords of the Fallen. Teraz zaś padło na wrocławskie Reikon Games, najbardziej znane ze swojego Ruinera.
Jak podaje Kotaku w tym samym wpisie, Reikon Games wypowiedziało umowy 60-70 pracownikom. Nie było jasne, jaka to część zespołu, jednak jak dowiedziało się CD-Action u źródła, było to około 60%. Samo studio nie wydało jeszcze żadnego oświadczenia odnośnie do sytuacji na swoich kanałach. Za to byli już pracownicy ogłaszają w social mediach, że są otwarci na propozycję pracy.
Po udanym Ruinerze studio postawiło sobie za cel stworzenie ciut innej gry. Projekt o nazwie kodowej Final Form został zapowiedziany w 2021 roku i miał nam dać zupełnie inną perspektywę na klimaty sci-fi w wydaniu Reikon Games. Dosłownie, bo protagonistą Ruiner kierowaliśmy z rzutu izometrycznego, natomiast tu mieliśmy eliminować wrogów z pierwszej osoby. W trailerze opublikowanym na kanale YouTube GameSpotu twórcy opisywali grę jako „wypakowany akcją epicki FPS sci-fi”.
W odpowiedzi na kolejne doniesienia o zwolnieniach w naszej branży Paweł Sasko z CD Projeku RED opublikował wpis na X-ie zapraszający do pracy w jego zespole w Stanach Zjednoczonych. Bostoński oddział RED-ów zajmuje się obecnie Projektem Orion, czyli sequelem Cyberpunka 2077. Firma, patrząc po jej stronie, poszukuje pracowników także w Polsce, gdzie trwają prace nad Projektem Polaris. Ten zaś jest pierwszą grą z nowej wiedźmińskiej trylogii, do pracy nad którą oddelegowano już sporą liczbę twórców.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.