Pomóż Bethesdzie ulepszać Oblivion Remastered. Wkrótce możemy otrzymać usprawnienia systemu poziomów trudności, zmiany w interfejsie i nie tylko
Bethesda zbiera opinie graczy o Oblivion Remastered na oficjalnym serwerze Discorda.
Premiera odświeżonego Obliviona zaskoczyła wszystkich, a użytkownicy Steama dosłownie rzucili się na remaster – mimo że jest on dostępny także w Game Passie. Bethesda ma zatem ogromne powody do radości, co wcale nie znaczy, że osiądzie na laurach. Brytyjski Eurogamer zauważył, że firma zbiera opinie graczy na oficjalnym serwerze Discorda, obiecując, iż na ich podstawie będzie ulepszać produkcję.
Najczęściej pojawiającą się prośbą jest modyfikacja systemu dostosowania stopnia trudności gry. Oryginalne The Elder Scrolls 4: Oblivion oferowało suwak, który w remasterze zastąpiono pięcioma oddzielnymi poziomami (Nowicjuszem, Uczniem, Adeptem, Ekspertem oraz Mistrzem), różniącymi się jedynie zadawanymi i otrzymywanymi przez nas obrażeniami. Na papierze wygląda to nienajgorzej, ale część fanów skarży się, że rozgrywka na domyślnym Adepcie jest zbyt łatwa, a zmiana na Eksperta sprawia, że nawet najsłabsi przeciwnicy potrafią być przesadzonym wyzwaniem.
Kolejnymi pożądanymi przez graczy zmianami są usprawnienia interfejsu. W księdze zaklęć przydałaby się opcja ukrywania nieużywanych czarów, a na mapie świata – oznaczenie przypominające, które z miejsc już odwiedziliśmy. Upierdliwą niedoróbką są także brak informacji o ciężarze przedmiotów przed dodaniem ich do ekwipunku oraz niewielkie możliwości sortowania inwentarza. Miłośnicy Obliviona chcieliby ponadto móc resetować statystyki bohatera oraz mieć większe pole do popisu w kwestii personalizacji wyglądu swojej postaci.
Listę najbardziej oczekiwanych zmian zamykają: upłynnienie animacji sprintu, dodanie trybu fotograficznego oraz oficjalne wsparcie modów. O ile niemal wszystkie ww. zachcianki graczy najprawdopodobniej za jakiś czas zostaną spełnione, o tyle z ostatnią z nich może być problem. Jak wiadomo, upiększone The Elder Scrolls 4 powstało przy użyciu Unreal Engine’u 5 (nie klasycznego i łatwo modyfikowalnego Creation Engine), a developerzy już potwierdzili, że Oblivion Remastered nie otrzyma oficjalnego wsparcia modów – co wcale nie znaczy, że scena moderska tytułu nie będzie się rozwijać bez błogosławieństwa Bethesdy.
Czytaj dalej
Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.